torsdag 6. mars 2014

Når papa betalte ut sønnen fra fengsel

For noen dager siden snakket jeg og papa om fengselet og i Norge. Folk kommer fra andre land til Norge kun for å gjøre forbrytelser så de kan sitte i fengselet. Her er det nok litt andre tilstander i fengslene. Papa sa har var veldig glad for at han aldri har sittet i fengsel, MEN storebror har tilbragt en natt i fengselet. Det var en veldig morsom historie som jeg vil dele med dere. Jeg lo godt!

En dag kom en politimann hjem til papa og sa at han måtte bli med han for storebror satt i fengsel for tagging. Papa ble med og betalte han ut. Politimannen hadde tatt noen av sprayboksene så papa sa: "og sprayboksene til sønnen min? Kan jeg få de tilbake?" 
Men det var ikke greit... "Unnskyld meg, men sønnen min har betalt for de, så de er hans. Gi de tilbake!" 
Men det gikk fortsatt ikke, så de måtte dra uten boksene.. I bilen spør papa Michel: "hva var det du drev med?"
Michel: "jeg lagde blomster..."
Papa ble jo litt nyskjerrig så han ba Michel vise han hvor det var. Når de kom frem ble pappa så fascinert! Det var kjempe fint fortalte han meg. Et ordentlig kunstverk! 
Så han sa: "Jeg holder vakt, så du kan gjøre deg ferdig!" 

Jeg hadde ikke forventet den reaksjonen fra en far etter å ha måttet betale ut sønnen fra fengsel, men det er jo en måte å reagere på dette å! Så lenge det er fine verk som blir laget ordentlig, har jeg ingen ting i mot tagging... Så jeg hadde kanskje gjort det samme! 

I alle fall en morsom historie som jeg lo godt av :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar