søndag 20. april 2014

Bryllup og bading

Heisann! 

Påskeaften her ble feriet på en veldig annerledes måte. Det var ikke feirin i det hele tatt!! Vi tok turen til et badested med kirka og var der hele dagen. I byen dette badestedet var på var det veldig mye mango. "byen" sender mango til Europa sa papa så kanskje vi har spist en mango fra dette stedet, hvem vet. 
I alle fall, på veien stoppet vi flere ganger for å plukke opp mango som hadde falt ned fra treet sitt og de var super gode! I skogen der badestedet var, var det enda mer mango trær som vokste fritt. Vi gikk en tur langs bekken noen av oss og det var utrolig fint. Jeg måtte legge fra meg mobilen for vi skulle bade og gå i bekken på vei tilbake. Men det var fler andre frukttrær på stien i skogen, blandt annet bananer! Veldig rart og se at det vokser fritt i skogen, haha! 

Mama ute å plukker


Spiser og koser oss


På tur

Bading







Vi var på dette badestedet frem til klokka 17.00. Da dro vi hjem, dusjet og fikset oss for å dra på bryllup på Kareka (lokalet foran huset mitt). Utrolig fint bryllup, men mye venting når det er så mange gjester. 



Her sitter brudeparet, mens alle kommer opp med penger, ligger det inntil pannen dems og deretter oppi en bolle.




Når man hadde gitt den penger fikk man en krukke som man sto og danset med helt til alle var ferdige med å gå penger. 

Deretter kastet de krukkene hardt i bakken foran paret. Skjønte ikke helt greia med det da, men...


Noen bruker vanlig brudekjole, mens andre bruker den nasjonale kjolen på bryllupet sitt. Om de bruker den nasjonale kjolen (som henne) har de på et gull sjal over huipilen.

Fineste mami y papi

Maten. Poteter, spagetti, kjøttpudding (eller hva det var) og kål. Haha, for min del var kålen best xD xPPP

Nå drar mama og papa til kirka, så da tenkte jeg å få vasket litt klær mens de er borte. I kveld drar jeg til Alice for å feire henne. Vi har ferie en uke til, litt kjedelig siden jeg bare er hjemme... 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar