torsdag 17. april 2014

En helt vanlig feriedag

Nå har jeg hatt ferie siden lørdag og det er snart helg igjen. Deretter har jeg enda en uke ferie. Ferien her er egentlig ganske kjedelig, når man ikke drar på ferie gjør man det samme hver dag. Så tenkte å fortelle dere om en helt vanlig fridag for meg. 

Dagen starter mellom klokka 9 og 9.30. Da står jeg opp og går ned å lager meg frokost. Mama lager alltid frokost, men matlysten min er ikke helt på topp på morgenen så jeg lager meg bare en torta (brødskive med skinke). Mama lager som regel egg til frokost, men jeg har spist så mye egg her at jeg brekker meg bare jeg får en eggebit i munnen. 
Etter frokost tar jeg oppvasken og gjør tingene i huset som trengs å gjøres før jeg får hoppet en tur i dusjen. Etter noen helger her i familien skjønte jeg at jeg ikke kunne dusje før frokost, men etter frokost. 
Og etter dusjen er klokka rundt 1. Da bare slapper jeg av ute i hengekøya eller foran tven før jeg hjelper mama med middagen. Så er det oppvask en gang til og da er det igjen tid for å slappe av igjen før klokka blir rundt 17 og det er greit å gå ut. Og da er jeg ute til jeg må inn klokka 9 og da går jeg som regel rett opp i senga og bare loker der til jeg sovner.

Sånn ser min helt normale fridag ut, hvis noen har lurt på hva jeg gjør i ferien. Det hender også at mama og papa tar meg på litt ærender de må gjøre i Juchitan osv også :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar