mandag 19. mai 2014

Tuxtla

Heiaa!

Gratulerer så mye med dagen som var til dere alle! Så ut som at dere hadde en super dag. Jeg blandt annet la ikke merke til at det var 17. mai engang. Ikke hadde jeg nett til å se instagram og facebook, så da ble det lite 17. mai bilder... Men gikk helt fint for min del. 17. mai er ikke så viktig for meg som det julaften var, hoho! 


Men jo, på fredagsettermiddagen dro vi til Tuxtla. Broren til Christina hadde også med seg en venn, så da satt vi 4 sammenklemt i baksetet i 3 timer. Vi må kjøre rundt fjellene for å komme frem til steder her, og meksikanere er sånn at de skal fortest mulig frem så da er det opp i hundre å femti mellom hver sving selv om det bare er 40 meter mellom dem. Ble sånn passe bilsyk. 

Når vi kom frem dro vi rett dit festen skulle være på lørdag og hilste på alle før vi dro å spiste taco. La meg med en gang vi kom frem dit vi skulle sove.

Lørdagen startet klokka 8. Alle skulle dusje og spise før vi fikset oss og dro til dåpen. Har aldri sett en så moderne kirke som denne var. De som bor i Tuxtla er noen hakk rikere enn de som bor i Ixtepec. Det var en rask gudstjeneste, så dro vi på festen som varte fra 14- en gang utpå natta, men vi dro hjem 22.30 tror jeg. 

Det var god mat og drikke og vi koste oss masse med dansing og prating. Fikk oss noen nye venner også som var litt yngre enn oss, men de var koselige. 

På søndagen sto vi opp, fikset oss og dro tilbake til del 2 av festen. Da var det restespising. Vi var der fra 12-16.30 også dro vi hjem til Ixtepec. Jeg fikk ikke sett noe annet enn kirka og husene vi var i dessverre. Vi skulle hatt litt mer tid der så jeg fikk sett litt mer...


En som har fått i seg litt for mye øl ja








Presten var afrikansk og hadde en veldig rar aksent på spansken sin, så jeg forstod ikke mye av hva han sa

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar