torsdag 1. mai 2014

1. Mai

Heia!

1. mai er ikke bare fridag i Norge, vi har også fri! Og siden morgendagen blir inneklemt er det fri da også, yeey! 

Det ble 3 late dager på skolen. Vi hadde omtrent ingen timer. Men jeg sitter på skolen til halv 1-2 for det er i alle fall mer sosialt å sitte i kantina på skolen enn å ligge hjemme foran tvn.

På tirsdagen ble jeg med mama og papa bort til løpebanen, for da skulle de trene aka gå 5 runder rundt banen. Så ville papa på tribunen for å gjøre litt styrke, men det var så vidt han fikk med seg mama. "Men går vi dit, må vi gå hele veien tilbake til bilen..." Hahaha, late mama. Men hun ble med og jeg fikk meg en god latter! 

I går var det "el día de los niños" som ble feiret på skolen med clayuda, brus og leker. Alle måtte ha på seg de rød treningsbuksene, noe Christina ikke har, så hun måtte bare snu i porten og dra hjem igjen, for Norma slapp henne ikke inn. Tror ikke det er en eneste sjel på skolen som liker hun dama, hun lager bare unødvendig dårlig stemning.

I morgenkveld skal jeg på vela! Husker dere jeg var på det i slutten av september? Da jeg hadde på nasjonal kjolen og var ute til halv 6 på morran... Gleder meg kjempe masse! Synes kjolene er så fine også blir det gøy og dra med alle utvekslingsstudent vennene mine :) 

En gang i midten av mai skal jeg muligens 5 dager til Huatulco med klassen! Det blir kjempe gøy :)) Og det er svinbillig: 300 pesos!!!! Altså 150 kroner for transport og opphold. Men alikevel hørte jeg noen i klassen si "hvordan tror dere at jeg skal klare å komme opp med 300 pesos innen da??" Så da kan dere tenke dere hvor lite penger folk faktisk har her...
 
Har dessverre ikke tatt noen bilder disse dagene :( men skal ta noen i morgenkveld! 

Håper alle har en strålende dag! Mai allerede, kan ikke tro at jeg snart kommer hjem! 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar