tirsdag 8. oktober 2013

En uke uten blogging

Hola!

Beklager at jeg ikke har blogget på en uke, men jeg blir rett og slett bare dårligere og dårligere til å oppdatere. Hverdagen har virkelig begynt å bli helt normal for meg nå, så jeg føler veldig sjeldent det er noe å blogge om. Jeg skal prøve å sjerpe meg, men det blir i alle fall minst et innlegg i uka, det skal jeg love!

Jeg gjør som sist og skriver litt om hver dag som har gått... Sist jeg blogget var forrige onsdag, så det har jo skjedd litt, men ikke mye spennende.

Torsdag: Jeg dro på skolen og dagen var helt vanlig. Når jeg kom hjem spiste jeg og slappet av frem til 18 tiden. Da møtte jeg Renate i Garibaldi for en crepizza date. Etter det tok vi en taxi til feriaen. Feria er tivoliet som har vært her en stund nå. Det er ikke så stort og det er noen få karuseller. Jeg drar egentlig dit kun fordi det ikke skjer noe hjemme, og da er det like greit å være ute med venner. Vi satte oss ned ved et bord og bare trykte på hver vår mobil (det er trådløst nett i den parken). Etter hvert møtte vi Elias og broren hans. Vi gikk litt rundt med dem og bare pratet. Klokka 21 måtte jeg hjem. Det er forresten en ting som irriterer meg litt her. Jeg har innetid klokka 21.00, men når jeg kommer hjem, er det som regel til et tomt hus. 



Fredag: Ingen ting spennende skjedde på skolen, annet enn at jeg tok nok en eksamen. Igjen skjønte jeg ingen ting, så jeg kopierte av Rosa. Gleder meg til den dagen jeg faktisk skjønner litt av hva jeg driver med. Når jeg kom hjem gjorde jeg ingen ting. Jeg slappet av og så på TV hele dagen. Jeg pratet litt med mama. Helt siden jeg kom hit har jeg lurt på hvor mange søsken hun har, for jeg føler jeg ser nye søsken hele tiden. Så jeg måtte spørre hvor mange hun har, og hun har 8 søsken! Mama er eldst (50 år) og tio Carlos er yngst (30 år). Vel, siden han kun er noen dager eldre enn Anel (søsteren min) føler jeg ikke akkurat for å kalle han tio, så han er Carlos for meg. Mama har 1 søster og 7 brødre. Jeg har aldri skjønt hvorfor mama og tia Irma har så godt forhold, men jeg skjønner jo det nå, siden det var kun de to sammen med en haug av gutter!

Lørdag: Jeg sto opp og spiste frokost. Etter det gjorde jeg litt plikter. Jeg vasket klærne mine og hang de opp (noe som forresten er utrolig vanskelig...) så kjørte tio Paco meg til postkontoret så jeg fikk sendt bursdagsgaven til farfar. Etter det fikset jeg meg for jeg skulle på kino med familien. MEN når vi kom frem til kinoen var billettene utsolgt. Jeg ble litt irritert, for det tar 30-40 minutter å kjøre dit. Vi dro å spiste på kina restaurant i stede, så da ble humøret på topp igjen. Når vi kom hjem dro vi rett til tia Irma. Jeg trodde jeg skulle få dra på den siste velaen, men neida. Jeg var hos tia til halv 12. Når jeg kom hjem fra det full fest på andre siden av veien. Jeg klarte ikke å sove, for det var høy live musikk og fyrverkeri. Jeg endte opp med å se 3 frustrerte fruer episoder (ja, jeg hadde nettopp sett de, men nettet funker ikke på rommet mitt, så da var det siste løsning å se de igjen). Det var full fest rett utenfor rommet mitt frem til 07.30 på søndagmorgen.

Søndag: På grunn av den bråkete natten droppet jeg kirken og sov heller litt lenger. Jeg så på Devious Maids og bare slappet av. Det ble litt kjedelig i lengen, så jeg dro ut for å møte Renate. Vi hadde en ny crepizza date etterfulgt av en tur til feriaen der vi spiste is og tok livet med ro. Vi møtte Elias og Keila og var med de til jeg måtte hjem. 


Mandag: Skolen startet 8 og da hadde jeg historie. Læreren sjekket lekser hele timen, så jeg hadde ikke trengt å være der. Etter historietimen ble jeg sittende i kantina resten av skoledagen. Det er så slitsomt å ikke vite hvilke timer klassene har eksamen. Etter skolen så jeg igjen på Devious Maids, frem til jeg dro til feriaen (igjen) med Elias. Vi møtte Samira, kjæresten hennes og Alejandro. Vi bare pratet og spilte litt spill frem til jeg dro hjem i halv 9 tiden. Jeg var utrolig trøtt, så klokka 21 var jeg allerede i senga.




Tirsdag: Når jeg våknet i dag var det faktsik kaldt, noe som var kjempedeilig! Jeg dro på skolen og ble igjen sittende i kantina hele dagen. Det er jo litt koselig, for da får jeg trent spansken og pratet med andre mekskanere som ikke har time. Tiden etter skolen i dag har bare gått til de 5/6 siste episodene av Devious Maids. Pluss at jeg skypet med familien! 

For dere som liker Frustrerte fruer anbefaler jeg dere å se det! Det er den samme produsenten, Marc Cherry, så det må jo bare falle i smak :)

Ikke veldig spennende dager, og dette var nok ikke et av mine beste innlegg. Jeg skal forbedre meg. Nå er jeg kjempetrøtt, noe jeg har vært den siste tiden. Jeg vil egentlig bare sove hele tiden. Mama er ikke hjemme nå, og jeg må ha nytt sengetøy. Jeg vet ikke hvor det er, så jeg får ikke lagt meg før hun er hjemme. Og siden hun er en meksikaner, kan det være en stund til...

Skrives snart (forhåpentligvis) :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar