tirsdag 15. oktober 2013

Bææ

Heisann

Nå sitter jeg for meg selv i stua og bare tar det med ro. I går ble jeg litt forkjørla, så turen til Oaxaca droppet jeg i dag og dro heller på skolen. Ixtepec er en veldig lite by, vet ikke helt om det er en by en gang, så det skjer egentlig ingen ting spennende her når det ikke er noen eventer. Derfor blir det mange timer hjemme. Når jeg drar ut, så blir det brukt mye penger (altså, det er ikke mye penger, for det er jo halve prisen) på mat. 90 % av pengene jeg har brukt her har gått til mat. Men sånn går det når det ikke er noe annet å gjøre enn å ete. Tar jo fortsatt noen turer på Coppel med Renate, men jeg kommer tomhendt hjem. Det som var der for 1 måned siden er der fortsatt, så handler nok ikke noe mer der før de bytter ut klærene.

Det har ikke skjedd så mye de siste dagene, annet enn at på lørdag skypet jeg en liten stund med familien (2 timer og 45 minutter). Farfar hadde nemlig bursdag. Han fylt 70 år, så jeg skulle ønske jeg fikk vært der å feiret med dem. Men heldigvis finnes skype (hva skulle vi gjort uten dagens teknologi?) så da fikk jeg sagt gratulerer med dagen der!

Farfar! 

Pappa og onkel Sigurd

Skype-samtalen sett fra dems perspektiv

På lørsdagskvelden dro jeg til Anel og var der en stund. 21.30 dro jeg til Garibaldi for å møte Alma. Vi dro til Kareka (festlokalet foran huset mitt) for der vr det fest. Vi møtte Merle og vertsbroren/kjæresten hennes, Pop fra Thailand og vertssøsteren hennes. Vi danset mesteparten av tiden. Jeg storkoste meg helt til jeg måtte hjem klokka 1 (Paco hadde visst bestemt seg for å være litt streng med meg den kvelden)

Pop y yo

Søndagen startet med en sløv frokost fra min side: et glass juice og en pakke med den meksikanske versjonen av Ritz kjeks. Så noen episoder av Friends og Two and a half men. 



Nam nam

Så dusjet jeg og fikset meg for å dra ut å møte Renate. Vi begge var sultne, så vi tok en tur på Intermacional og spiste hver vår sunne kylling hamburger. Vi avsluttet daten på restauranten ved å dele en tør, kald brownie. Etter det gikk vi bare litt rundt for å gå av oss kaloriene. Jeg har herved byttet ut den usunne Pepsi og Cola drikkinga med aqua con limon. Det er helt fantastisk godt og kjempe lett å lage hjemme også. Når Renta dro hjem møtte jeg Alma. Vi satt i Garibaldi og pratet en time før jeg dro hjem. 

I går (mandag) dro jeg, Elias, Alma, Juliette og Esben med Rocio til Salina Cruz for å ta fingeravtrykk til visumet. Vi fikk ikke tittet på noe i Salina Cruz, for vi dro rett til Juchitan og spiste på Burger King. Like himmelsk hver gang! Når jeg kom hjem hadde mama og papa kommet hjem. Jeg spiste enda litt mer mat, før jeg gikk å la meg i senga. Jeg sov i 2 timer! Da var jo mesteparten av dagen borte, så jeg bestemte meg for å se The Hunger Games. Mama foreslo også at hvis jeg var dårlig i dag kunne jeg dra til legen. Men det er bare en liten forkjørelse så det droppet jeg.

Hermosa Juliette 

Vi badet også litt i elven


Underholdning i lyskrysset 


I dag var jeg mye bedre, så jeg dro på skolen. Jeg sluttet halv 12, så jeg var tidlig hjemme. Siden mama er i Oaxaca og tømmer leiligheten til Michel med Michel og Paco i dag, dro jeg og papa til abuelita og spiste middag. For dere som ikke visste det, skal Michel flytte til Spania for å studere i november.

Abuelita lager litt mat! 

The end for this time...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar