mandag 21. oktober 2013

Helgetur til Mexico City

Heihei!

Bueno, i helga har jeg som tittelen sier, vært i Mexico City med familien (mama, papa, Paco og Michel). Vi tok bussen på fredagskvelden og denne turen gikk mye bedre enn de forrige. Jeg sov omtrent hele turen og det var ikke kaldt.

Når vi kom frem til Mexico City dro vi rett til hotellet, la fra oss tingene våre og dro på en restaurant og spiste frokost. Jeg likte ikke maten jeg fikk servert, men det gikk fint for det gjorde ikke mama eller papa heller...

Etter frokost dusjet vi og fikset oss for vi skulle ut å titte litt. Vi dro til en ganske fin park og ruslet litt rundt. Vi var ikke lenge i parken, for vi måtte rekke fotballkampen. Det var Cruz Azul - America som spilte og vi heiet på hjemmelaget Azul. Det var en fullsatt station, det vil si: det var litt fler enn i en fullsatt stadion i Norge med plass til 25 000. Det regnet gjennom hele kampen, men stemningen var på topp. Stillingen ble 1-1!

Etter kampen var vi alle klissvåte, så vi gikk til rommene våres og dusjet igjen. Jeg hadde mitt eget rom og det var utrolig deilig.

Vi hadde bare med oss et par sko alle sammen og de var gjennomvåte, så vi dro ut og kjøpte nye sko og litt klær. Papa ble igjen på hotelrommet, så mama og guttene måtte finne sko til han. Han ble helt sjokka når de viste han skoene de hadde kjøpt de han, for han mente de var grusomme og alle lo seg i hjel. Rundt klokka 22 dro vi og spiste pizza. Når jeg kom tilbake til hotelrommet etter maten, dusjet jeg igjen bare fordi det var så deilig og endelig ha en ordentlig stråle og ikke minst VARMT vann.

Når jeg sto opp på søndagen dusjet jeg igjen (hehe) også gikk Paco, Michel og jeg å spiste frokost, mens mama og papa dro tilbake til handlesenteret for å handle litt mer. Vi spiste buffet så det var masse god mat. Vi gikk for å møte mama og papa etter vi hadde spist for vi skulle dra til et sted og flyte på en flåte gjennom en elv. Det var kjempe fint! Det var masse fine blomster og planter. Også var det noen hus langs elven, og de måtte ta flåte for å komme seg til huset sitt. Vi satt i flåten rundt 90 minutter og jeg koste meg masse. Jeg dagdrømte litt om hvor koselig det hadde vært og bygd et hus der, med masse blomster og slikt foran.

Etterpå dro vi tilbake til hotellet og spiste. Vi spiste på en fiske-restaurant og hadde det ikke vært for at fisken var dynket i smeltet smør, hadde det faktisk vært veldig godt.

Da var søndagen gått og vi skulle reise hjem igjen. Hver gang vi tok taxi hoppet alle 5 inn i en taxi. Jeg og Michel satt sammenklemt i forsetet, mens de 3 andre satt bak. Dette var greit for alle taxisjåførene untatt han som skulle kjøre oss til bussterminalen, så jeg og Michel måtte ta en annen taxi. Bussturen hjem gikk like fint som bussturen til. Det er ganske greit når bussen går på natta for da kan man sove hele turen.

Jeg har en del bilder fra turen, men jeg legger de ut når papa har sendt meg de bildene han tok også :)

Dette var en utrolig koselig tur og det var gøy å oppleve noe litt utenom det vanlige fra min side (reise 12 timer med buss hver vei for en fotballkamp).



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar