onsdag 30. oktober 2013

Detektiv Downs

Heisann

Siden lørdag har det skjedd utrolig mye spennende! Altså, dagene har vært stappfulle av nye opplevelser!!! Hehe, neida... Det har egentlig ikke skjedd så mye gøy, men til alle dere 1000 flotte lesere jeg har lager jeg en lite oppdatering.

Søndag: På søndag når jeg stod opp var papa hjemme fra Veracruz. Men han og mama forsvant med engang for å dra i kirka. Til mamas store skuffelse sto jeg igjen over, rett og slett fordi jeg hadde andre planer! Jeg lagde meg en god frokost (brødskive med skinke), dusjet og deretter skypet med Eline. Jeg hjalp hun litt med en engelsk fremføring, så hvis det ikke blir 6'er på henne blir jeg nødt til å ta en prat med læreren hennes... Jeg fikk også hilst på mor og far, hyggelig var det. Etter skypedaten med lillesøs, var Emilie neste i køen! Hun har jeg ikke skypet med før, så det var veldig gøy å se henne igjen, miss u!

Etter å ha skypet med henne rundt en time, dro jeg til Garibaldi med Renate. Selvom vi har gått ned til en crepizza i uka, gjorde vi et lite unntak for denne dagen, siden det var Renates siste dag som 16 åring. (Hvis vi fortsetter med slike unnskyldninger, blir det nok veldig mange unntak..) Så da koste vi oss nok en gang med crepizza og bare pratet. Så gikk vi en tur på matbutikken og kjøpte litt nødvendig (sminkefjerner og to neglelakker til meg. 15 kr tilsammen xD), så dro vi til coppel og bare satte oss i en sofa og snakket litt mer. Så gikk turen hjem. Mama og papa hadde kommet hjem når jeg kom hjem, men de dro igjen med en gang. Og da ble jeg værende hjemme alene frem til rundt halv 9. Da dro vi til tia Irma for å ete. Jeg spiste en clayuda grande og 3 tostadas.



Garibaldi, der alt skjer





Det er veldig tomt der på søndager som dere ser

Mandag: Når jeg kom hjem på mandag bestemte jeg meg for å pugge litt spansk, så jeg satte meg ned med literatura boka og leste litt i den. Jeg lærte noen nye brukbare ord, så godt var det! Mama og papa dro til tannlegen, så jeg satte meg på pc'n og så på en Pretty Little Liars episode og en Carrie Diaries episode. Rundt 8 kom mama inn og spurte: "Quieres ir?" og jeg kjedet meg jo egentlig, så jeg sa: "Si!" Så sa hun: "Preguntes 'a donde'"... Jeg: "a donde?" Og til min glede svarte hun: "BURGER KING!!" Jeg ble så glad og mama lo! Vi dro dit (på veien dit kjøpte vi forresten ny bil) og for første gang spiste jeg mer enn de andre. Er ikke helt sikker på om de likte det...

Mandagen var bursdagen til flotte Renate! Hurra for henne

Tirsdag: Tirsdagen var like tom som mandagen. Mama og papa var ute en stund og jeg var aleine hjemme igjen. Jeg satte meg i stua ute og så noen timer på TV. Når det begynte å bli mørkt, skulle jeg gå å skur på lyset og på veien bort klarte jeg selvfølgelig å sparke borti bordet, så et lysestake falt ned og knuste. Heldigvis bare lo de når de kom hjem og jeg fortalte det... Papa dro tilbake til Veracruz, men jeg tror han kommer hjem igjen på lørdag.

For dere som lurer på hva papa alltid gjør borte, så er han på noen samlinger med andre lærere. De to første månedene jeg var her var mange lærere tatt ut i streik, så da var papa i Mexico City på noen forhandlinger. Anel og Manuel jobbet ikke på hele to måneder. Jeg trodde også at tia Irma var som mama, housewife, men hun er visst lærer hun også, så nå jobber hun. Jeg trodde at Hannia ikke gikk på skole fordi hun var her så ofte i skoletiden, men nå skjønner jeg at hun ikke har hatt lærerer. Det samme gjelder han gutten som jobbet litt i kantina, for når streiken var over, forsvant han... (jeg som trodde de var for fattige til å sende han på skole xP)

Onsdag: Når jeg gikk ut for å vente på bussen i dag, ble jeg sittende å vente i 15 minutter før jeg skjønte at den allerede hadde dratt. Så da måtte jeg ta taxi, og det er veldig surt å bruke 10 kr på taxi når jeg kunne brukt 1 kr på buss. Jaja, that's life!
Når jeg kom hjem fra skolen skiftet jeg og sto med oppvasken en god stund. Det var mye som skulle vaskes. Hadde de bare hatt oppvaskmaskin... Neida, jeg synes det er litt artig å stå med oppvasken (helt sant altså, mamma). Og etter å ha vært her et år, hvor alt vaskes forhånd, tror jeg at jeg kommer til å være mye flinkere til å hjelpe til i huset hjemme når jeg kommer hjem. Så dere kan bare glede dere!

Nå sitter jeg i stua og slapper av. Tenkte jeg skulle finne en ny serie å følge med på...
Som dere ser på tittelen, begynner jeg å gå tom for titler, så jeg bare tar det første som faller meg inn. Og denne gangen var det Detektiv Downs. I går så jeg nemlig traileren på den nye norske filmen og jeg lo så fælt. Veldig Marthe-humor det der. Alle sammen bør sjekke den ut. http://www.youtube.com/watch?v=D57DfWBaGh4 



 



Det var det for nå... Adiooooos 


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar