tirsdag 1. oktober 2013

Søndag, mandag, tirsdag, onsdag

Buenos dias! 

I dag og i går har jeg hatt fri fra skolen og det har vært veldig deilig! 

Søndag: jeg orket ikke å dra til kirka med mama så jeg ble heller hjemme. Jeg skypet først med Pernille og deretter med Ine, Carro og Linnea. De har jeg ikke pratet med siden før jeg dro, så det var koselig å høre stemmene dems igjen. Jeg og mama dro ut, men jeg skjønte ikke helt hva vi skulle, for vi bare gikk ned i gata der det sto mange andre også. Så ble vi stående der uten at det skjedde noe. Men plutselig kom det mange mennesker masjerende i et tog. Det var for det meste jenter kledd i forskjellige nasjonaldrakter. Jeg synes det var kjempe interessant å se på, for jentene var så fine. 





En av de mange transene som er her.


Mandag: på mandag var det ikke skole, så jeg sov lenge. Jeg skulle egentlig vaske klærne mine, men det glemte jeg. Jeg slappet bare av hele dagen og så på tv. På kvelden dro jeg ut med Juliette. Det var veldig koselig å få pratet med henne. Så dro vi også en tur på coppel og kjøpte litt klær og sko.






Tirsdag: jeg sto opp klokka 10, klar for det jeg trodde skulle bli en rolig dag. Men neida, mama kom løpende inn på rommet og sa jeg måtte sjappe meg å dusje og spise. Så måtte jeg ta på den rutete skjorta mi og bootsene. Vi skulle nemlig på nok et rodeo show. Men denne gangen var det fra 11.30-19.00! Det ble veldig kjedelig etter hvert... Jeg sovna faktisk i noen minutter! 
Etter showet dro jeg, Elias og Samira en tur til Garibaldi og kjøpte oss crepizza. Så gikk jeg og Samira tilbake til pallaset for å gå en liten tur på tivoliet. Vi fikk bare vært der 30 min, men vi skal tilbake i dag! 

Igjen, jeg synes det er dyremishandlig, men alle tenker jo ikke som meg, så folk synes jo det var veldig underholdende å se at oksene ble plaga rundt.





Onsdag: i dag var det skole igjen, noe som gikk helt greit! Jeg, Elias, Renate og Rolf satt og prata en god stund. Det startet med at jeg sa at jeg skulle ønske jeg var en havfrue og alt utviklet seg til alle mulige teorier om fremtiden og alt mulig annet. Klassen hadde også eksamen i dag og jeg bestemte meg for å ta den med dem! Elias dro hjem, mens jeg ble sittende igjen. Jeg skrev selvfølgelig av alt hun ene skrev, men fortsatt ble læreren imponert når jeg leverte den inn :) eksamen her er som en vanlig prøve hjemme i Norge... 

Eksamen... 

Nå skal jeg ut på rodeo showet igjen og deretter på tivoliet! 















Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar