mandag 30. september 2013

Vela, bursdag og calenda

Holis

På torsdag skjedde ingen ting som alle de andre dagene denne uka. Eller, jeg dro til en i klassen for å gjøre litt lekser. Vi skulle forberede en fremføring som vi skal ha neste uke. På kvelden så jeg ferdig Blood Diamond filmen. 

Fredag: på fredag kom mama hjem og det var veldig godt å se henne igjen. På kvelden var det vela og det betydde at jeg måtte dra til en dame og fikse håret med Anel. Det tok ikke så lang tid å fikse det, rundt 20 minutter. Jeg kom dro, sminka meg og tok på meg kjolen. 22.30 gikk vi over veien til festplassen som er utenfor huset mitt. Det var kjempe mange fine jenter der. Jeg synes nasjonalkjolene her er så fine, så jeg har lyst til å kjøpe meg en før jeg drar hjem til Norge. I starten satt jeg med Abel og vennene hennes, men etter hvert så jeg de andre utvekslingsstudentene så jeg gikk bort til de og var med de resten av natten. Vi danset mye og pratet. Det var ikke så morro som jeg hadde håpet, men jeg koste meg masse selvom :) Jeg dro hjem litt etter 6 og da var jeg helt ferdig!

Meg med kjolen. 

Jeg hadde midtskille og jeg var ikke fornøyd. Jeg følte jeg så ut som en bæsj hele kvelden...

Meg, Elias og Jenner...

Meg og Arthuro. Han er en frivillig YFU leder, så når det er noe vi sliter med eller lurer på kan vi prate med han!

Dette er en jente i klassen min. Hun var velaens dronning.

Her har hun fått kronen...

Grusomme meg med det stygge midtskille.

Freya, Elias, meg og Renate! 

Lørdag: Bråvåknet av verdens verste krampe i leggen. Akkurat når jeg skulle begynne å gråte stoppet det heldigvis! Så sov jeg vidre til halv 12 da jeg kom på at jeg hadde blitt bedt i bursdag og jeg hadde glemt å fortelle det til mama. Jeg viste hun invitasjonen og hun sa det var greit at jeg dro. Jeg fikset meg og klokka 2 kom det to jenter fra klassen som jeg skulle dra med. Jeg vi dro til Garibaldi og kjøpte gaver også tok vi bussen vidre. Vi møtte noen andre på veien så vi hoppet av bussen for å gå resten av veien med dem. Problemet var at ingen av oss visst hvor bursdagsjenta bodde! Vi gikk langs en ganske øde vei i 20 minutter før vi innså at dette var feil vei. Det kom en taxi kjørende forbi og alle 7 hoppet inn! Vi ble kjørt til stedet der taxi mannen mente hun bodde, og vi surra rundt i 10 minutter før vi fant huset hennes. Jeg var den eneste utvekslingsstudenten der, så jeg ble tvunget til å snakke spansk og det var veldig gøy! Vi spiste og pratet. Bursdager her er veldig annerledes enn i Norge. For eksempel: Zara (bursdagsbarnet) var hun eneste som hadde pyntet seg. Resten gikk i vanlige hverdagsklær. 

Et snikbilde av surrekoppene...

Zara og meg

På kvelden var det calenda igjen og det var månedens siste. Jeg dro først til Garibaldi med Elias og kjøpte crepizza! Så møtte vi Rolf og pratet litt med han før vi gikk til juliette der vi møtte Alma, Esben, Alejandro og Gabriel. Litt over 22 startet calendaen. Jeg var ikke helt i humør for å fest rundt i gatene så jeg dro hjem og la meg. 

Søndag: Jeg var ikke i humør for kirka i dag, så jeg ble hjemme og slappet av. Jeg har sett på TV og skypet med Pørn. Etter det skypet jeg med Ine, Caroline og Linnea. Jeg har ikke pratet med noen av de siden jeg dro, så det var koselig! :)

I kveld er det nok en vela, men jeg har ikke bestemt meg for om jeg skal dra eller ikke. Alle sitter bare å drikker øl hele natten og det er ikke noe gøy for meg som nesten spyr etter en øl. Så jeg får se hva det blir til. 

Det er heller ikke skole i morgen eller på tirsdag! Det er veldig deilig :)








Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar