mandag 9. september 2013

Tittei

Først må jeg bare si at forrige innlegg "Kosedag med YFU Ixtepec" skulle vært lagt ut i går, men noen ganger (veldig ofte) klikker nettet på mobilen min, så det funker ikke alltid. Så ta dere tid til å lese det også :) 

Dagen i dag startet ikke så bra! Jeg hadde helt glemt at jeg burde vasket skoleuniformen på fredag, så mama bestemte seg for å vaske den i gårkveld klokka 22.30 ish. Jeg skjønte jo at den ikke kom til å være tør til i dag, og selvfølgelig var den ikke det! Og siden mama har gjemt olabuksene mine (jeg sverger at jeg klikker hvis jeg ikke får de tilbake!) måtte jeg gå til skolen med et vått skjørt. Jeg tok på meg den "skitne" t-skjorta og noen "skitne" strømper i all hemmelighet. Jeg fikk også noe nytt av mama til å ha under skjørtet i dag. Vet virkelig ikke hvorfor jeg må ha det, men sånn er det nå med den saken... 

På skolen gjorde jeg det vanlige bortsett fra at jeg sluttet 10.30! Da tok turen hjem og jeg lå i senga og slappet at meget lenge. Jeg lekte litt interessert i norsk politikk, så jeg fulgte med live på vgnett. Grunnen til at jeg tilbringer mesteparten av tiden i senga er fordi jeg har en dyne jeg kan gjemme meg under. Myggen er overalt i dette huset og jeg kan ikke gå noen steder uten å bli bitt i hjel! Dette er en veldig god grunn til at jeg virkelig savner buksene mine... 

Rundt 17.00 tiden sa mama "vamos" og jeg slang meg på. Vi måtte dra med en gang, så da dro jeg i noen utrolig late klær og håpet på at vi ikke skulle noe biggie! Og det skulle vi ikke heller. Det vi skulle var å se på en nyfødt baby, men de vi skulle besøke var ikke hjemme så da tura vi hjem igjen. Jeg dro ut igjen med en gang, men denne gangen for å møte Renate i Garibaldi. Vi gikk innom coppel og der kjøpte jeg meg enda et par nye sko... Neida. Jeg kjøpte en olabukse (siden det trenger jeg jo, nå som mama har låst vekk mine) og en joggebukse. Vi gikk litt rundt før vi kjøpte hver vår ekstremt gode muffin og en brusboks. Vi satte oss ned på en benk og spiste og kosa oss. Etter hvert kom det andre utvekslingsstudenter også. Jeg og Renate kjøpte oss enda mer god mat: nacho chips og en mini cola! Klokka 21.00 dro jeg hjem og nå ligger jeg her og slapper av. 

Jeg har tenkt å lage et eget innlegg om skolen. Med bilder og litt forklaringer på hvordan ting funker på skolen så følg med. Jeg er en av de som synes det er mega kleint å ta bilder i offentlighet, men skal gjøre det for deres skyld. 

Nå har jeg forresten vært her i Ixtepec i nøyaktig 4 uker og én dag. Det har gått utrolig fort, og hvis resten av året går u dette tempoet er jeg hjemme i Norge in no time! Savner dere alle :* 

Renate

I Norge ville denne kostet 25-30 kr på en café. Her kostet den 3 kr. Vet om en som kommer til å være litt større før hun kommer hjem...

Søt, liten baby Cola



1 kommentar:

  1. Merkelig med de olabuksene dine! Du finner nok ut av det da du forstår hva hun sier... ;)
    Når det gjelder din bekymring for vekta lurer jeg på hvordan det går med treningen din...!

    SvarSlett