tirsdag 3. september 2013

Lever fortsatt

Merhabaaa

Nå har jeg ikke blogget på noen dager, unnskyld for det. Men i går skrev jeg et veldig langt innlegg som ikke ble lagret fordi vi ikke hadde internett i huset. 3Gen her er veldig dyr, så prøver å ikke bruke det så mye (noe som funker sinnsykt dårlig). 

Bursdagen vi var i på søndag var veldig koselig! Det var rundt 30 stykker der og jeg var for det meste med de yngste (5-9 åringer). Når vi kom hjem derifra viste mama meg en buss-billett og sa at hun skulle tilbake til Mexico City. Når da? spurte jeg. Hun: i kveld! Whaaat? Jeg trodde først hun tulla, men hun dro. Så jeg er nå hjemme alene med storebror frem til onsdag. Det er veldig deilig for Paco er ute hele tiden så da har jeg huset for meg selv. 

Skoledagen i går gikk som vanlig bra. Etter skolen dro jeg og Renate på et himla stort shoppingsenter (neida) og handlet litt klær og diverse. Når vi var ferdige kjørte broren hennes meg hjem, men til min store fortvilelse var porten låst og nøkkelen min hadde jeg gitt til abuela som sa hun skulle være hos oss hele dagen. Jeg gikk hjem til henne og det var hun! Jeg fikk litt mat før jeg gikk tilbake. Men selv med nøkkelen ville ikke porten åpne seg. Etter å ha ropt etter Paco (som klart ikke hva hjemme) og dratt i porten i 20 minutter skjønte jeg at det bare var å gi opp. Jeg hadde 0 pesos på mobilen, så kunne ikke ringe noen heller. Jeg  var fucked. Når det hadde gått 40 minutter tenkte jeg at jeg kunne prøve å åpne garasjen for morro skyld og det gikk! Endelig kom jeg meg inn! Men selvfølgelig var det ikke nett i huset. Jeg hadde virkelig ingen ting å gjøre! Men jeg visste at folkene skulle til Garibaldi rundt 19 så jeg dro dit og fikk fylt på kortet. Også møtte jeg de andre og var ute med dem resten av kvelden.  

I dag skal jeg bare ligge inne å se på Carrie diaries og slappe av. Anbefaler alle unge å se den serien, den er utrolig bra! For dere som ikke vet hva den handler om, så er det om Carrie fra Sex and the city før hun flyttet til storbyen!  


Dette er det 3. paret med sko jeg har kjøpt her. Må roe litt ned, men jeg har en greie for sko og det er vanskelig å la vær når jeg ser prisene.

Dusjet håret hver dag her, noe jeg ikke gjorde i Norge, så jeg måtte kjøpe litt ekstra til å ha i håret. Jeg savner virkelig rettetanga mi, så må kjøpe det snart også. 

Toppen jeg kjøpte...





3 kommentarer:

  1. Så søt topp og fine sko! :)
    Jeg synes ikke innleggene dine blir for lange, altså... Er det knestrømper du har kjøpt, det som ligger sammen med toppen og skoa?

    SvarSlett
  2. Ja, det er det! Ballerinaskoene mine ødelegger strømpene (de blir svarte) når det regner, så måtte ha litt fler...

    SvarSlett
    Svar
    1. Kan du ikke bruke noe annet enn ballerinasko da?

      Slett