søndag 1. september 2013

:)

Hola! 

På fredag bestemte jeg meg for å sove lenge på lørdag, men det funket veldig dårlig. Jeg våknet av meg selv klokka 9! Men jeg ble liggende i senga en god stund før jeg gikk i dusjen. Jeg spiste frokost med bror og to gutter som driver å pusser opp huset vårt. Etter frokosten ga mama meg enfeiekost og feie oppe. Jeg gjorde som hun sa og når hun kom opp for å sjekke hadde jeg visst gjort feil. Jeg hadde tatt hele etasjen, men egentlig skulle jeg visst bare ta rommet mitt! Jaja... Jeg vasket også klærne mine igjen i går og jeg må ærlig innrømme at det var ikke like gøy i dag som det var sist. Jeg brukte utrolig lang tid, og for meg er det umulig å henge de opp i tørk snora, så etter å ha stått 15 minutter å bare stirret på den kom mama og hjalp meg! 

På ettermiddagen fikk jeg besøk av jenta som ga meg tegningen det er bilde av på innlegget fra fredag. Hun er 7 år og utrolig herlig. Men jeg må si at jeg føler meg sånn passe dum når hun prater til meg som om jeg er 3 år for at jeg skal forstå. Hun ba meg tegne bamsene mine og når hun så resultatet sa hun: "feo!!! Feo!" Og jeg er ikke såå dum, så jeg skjønte jo hva det betydde. Med andre ord, tegning er ikke noe jeg bør satse på. 

Mens vi tegnet og hørte på musikk ble jeg spurt om jeg ville være med på "Calenda" sammen med vennene mine. Jeg trodde dette var en ordentlig fest så jeg sa ja! Vi skulle møtes i Garibaldi for så å gå vidre, TRODDE JEG. Det viste seg at vi skulle være der hele kvelden til et tog av mennesker kom gående forbi med musikk og greier. Og når de hadde gått forbi slang alle seg meg i toget og vi gikk vidre. Jeg har hatt bedre dager enn i går, så rundt 12 fikk jeg Paco til å kjøre meg hjem. Jeg synes ikke at denne festen at så morsom og jeg var bare trøtt. 

Når jeg våknet i dag var jeg kjempe trøtt og bestemte meg for å sove til mama vekket meg for å dra til kirka. Men hun vekket meg aldri og dro uten meg! Jeg trodde aldri jeg skulle si det, men da ble jeg litt sur, for jeg hadde lyst til å være med! Jaja, da blir det neste søndag... Ellers i dag skal vi visst i bursdag til Irma (søsteren til mama) så det blir koselig.

Jeg tror at kultursjokket har begynte å komme nå for jeg er veldig dårlig i magen og jeg vil bare sove hele tiden. Jeg spiser utrolig lite fortiden også. Men det er jo bare en fase, så det går over snart tenker jeg! Heldigvis har jeg ikke fått noe hjemlengsel enda. Don't get me wrong. Jeg savner alle hjemme, men jeg har det så utrolig bra her :) 

Søte 7-åringen som jeg ikke helt vet hva heter.. Tror det er Karla, men er ikke sikker.

Min "feo" tegning. Dere som ikke kan spansk skjønner sikkert hva feo betyr når dere ser denne tegningen.

Ute i gårkveld med Renate, Keila, Elias og Jenner før vi møtte de andre.






1 kommentar:

  1. Kanskje du må si i fra til mama at du vil være med i kirken, og ikke minst sørge for at du våkner i tide selv (hva med en vekkerklokke?)... :p Synes forresten "feo" tegningen din ikke er så ille ;)

    SvarSlett