onsdag 11. september 2013

Skolen

Sånn! nå er innlegget med bilder av skolen klart. Håper dere liker det! Det er bilder med forklaringer under hvert bilde. Husk at jeg ikke er så nøye med kvaliteten på bildene jeg tar, men de er brukbare...

Der hvor bilen står er der jeg pleier å vente på bussen. Jeg går ut 07.45 og bussen kommer rett etter jeg har gått ut, nøye planlagt med andre ord. 

Skolen jeg går på heter Cobao til dere som ikke har fått med dere det. Det er en ganske liten skole (kun 8 klasserom) med rundt 30-40 elever i hver klasse.

Dette er inngangen på skolen. Ved porten sitter det en dame hver morgen for å ønske oss velkommen. Hun sjekker også at alle har på uniformen sin. 

Plassen dere ser foran bygget er det vi har gym. Det er også der det er samling hver mandagmorgen for synging av nasjonalsangen. (Dette har jeg bare hørt, for jeg starter 08.00 på mandager, så jeg får aldri blitt med på denne samlingen.) 

Dette er da mellom klasserommene. Det er klasserom i det lange bygget på bilde og i bygget som er bak meg. Det er her alle henger mellom timene. 

Bildet tatt fra andre siden. Altså dette er et bilde av bygningen som er bak meg på bildet over.. 

Enda et klasserom. Dette har jeg aldri vært i. 

Den vakre jentedoen...

Her er det ikke noe dopapir, så det må man ha med selv... Noen ganger går det ikke å trekke ned (det kommer ikke vann), så da må man ut å hente vann i en brønn!

Speilet er ikke akkurat rent heller... Sånn er det hele tiden!

Men det funker å speile seg i det selvom... Litt i alle fall :)

Dette er den flotte kantina som jeg tilbringer veldig mye tid i. 

Det er 3 boder. Den til venstre har kun drikke og potetgull og kjeks osv. Den til høyre har litt mer ordentlig mat. Den tredje boden er min favoritt bod! Der har de det jeg spiser hver dag: ¿torta? special sin queso. 

Dette er to av de tre herlige jentene som jobber i den tredje boden. De er kjempe søte og snille og jeg er alltid hos dem når jeg ikke har time. Iris, til venstre, er 1 år eldre enn meg.

Han lille gutten jobber også i kantina, men jeg skjønner ikke hvorfor han ikke er på skolen selv...

Her står vi å venter på bussen etter skolen. Renate leker at hun har venner... 

Der kom bussen! Bussturen til og fra skolen tar ca. 3 minutter, så egentlig kunne jeg gått, men skolen ligger langs en motorvei, så er litt farlig å gå der kanskje? 

De flotte bøkene mine. Jeg har 8 fag og disse fagene skal jeg ha frem til jul. Etter jul kan vi utvekslingselevene bestemme om vi vil gå til en bestemt klasse eller fortsette med det opplegget vi har nå. 

Handmade timeplan. 

Håper dere likte dette innlegget om min fantastiske skole. 

















1 kommentar:

  1. Så fint innlegg! :D Du kunne jo ha fått Renate til å ta et bilde av deg med skoleuniform... ;) Kan du oversette det du spiser hver dag? :|

    SvarSlett