onsdag 25. september 2013

Lite å gjøre

Nåååå har jeg vært veldig sløv til å blogge, beklager det... Men når det ikke skjer så mye er det ingen ting å skrive om. Her er i alle fall en liten oppdatering på de siste dagene. 

Fredagskvelden: Jeg dro med Elias og vbroren hans til Garibaldi litt før 20. Vi satte oss ned på en sjappe og kjøpte oss clajuda (vet ikke hvordan det skrives). Klokka 21 møtte vi Alejandro så gikk vi til huset til Memo der calendaen skulle starte. Den startet ikke før 22 så i mellomtiden gikk vi på en bar og bare pratet. Rett før calendaen startet kom det en bil kjørende. Den stoppet rett foran meg og gjett hvem som kommer ut av den?? Jo, det var selveste storebror Michel som jeg ikke har sett siden dagen jeg kom hit. Jeg tror ikke at han visste hvem han var for han sa: "Hola Marthe! Soy Michel". Det var veldig hyggelig å se han! 
Calendaen var helt greit. Det regnet gjennom hele greia så det var litt kjipt. 

Lørdag: Når jeg våknet på lørdag spiste jeg frokost, vasket klærne mine og dro ut for å fikse litt forskjellig med mama og Michel. Det skulle være noe som heter vela på kvelden, så vi kjøpte ekte blomster til å putte i håret mitt. Jeg skulle få ha på en ordentlig meksikansk kjole og bli sminke skikkelig. Anel sa jeg burde sove en time for det skulle bli en lang natt. Jeg gjorde som hun sa og rundt klokka 21 når festen begynte lå jeg fortsatt i senga, usminket og ustelt! Jeg gikk ned til mama og hun sa jeg ikke kunne dra pga regnet. Til min store fortvilelse gikk jeg bare å la meg. Klokka 02 våkner jeg av musikk utenfor og da var festen blitt flyttet til festlokalet utenfor huset mitt. Det var utrolig kjipt å ligge hjemme i senga når jeg visste at vennene mine var rett utenfor og hadde det gøy! 

Søndag: Når jeg kom ned søndagsmorgen var papa hjemme fra Mexico igjen. Før vi dro til kirka sa jeg hade til Michel for han skulle tilbake til Oaxaca. Når vi kom hjem slappet jeg bare av og så på tv. Plutselig sier papa hade og han dro tilbake til Mexico. Mama dro seinere på kvelden. Da var det bare meg og Paco igjen (det vil si meg, for Paco er aldri hjemme). Jeg dro til Garibaldi med Elias og Alejandro og vi satt og bare pratet i 2 timer før vi dro på nok en calenda. Det ble litt seint, men jeg kosa meg! 

Mandag: Vanlig skole. Etter skolen sov jeg omtrent hele dagen for å lade opp til vela. MEN så ringte mama meg og sa at jeg ikke fikk dra ut mens hun var borte alikevel. Jeg får kun gå på skolen og være hjemme. Det har sin grunn, men det deler jeg evt med dere en annen gang... Så jeg var bare inne hele dagen og tok livet med ro.

Tirsdag: Reglene gjaldt fortsatt så etter skolen var det rett hjem. Jeg gikk til abuelita og spiste, så dro jeg hjem igjen med Anel, Manuel og noen andre. De var her hele dagen og drakk, men siden jeg ikke liker øl ble det ikke mye på meg... Jeg så på frustrerte fruer!! 

Onsdag: Lite skjedde. Etter skolen skypet jeg med Pørn, dro til abuelita og spiste. Så lå jeg i senga til Anel resten av dagen. Jeg pratet en del med Anel og hun fortalte meg litt om de andre utvekslingsstudentene som har bodd hos dem.  

Det var det! Grunnen til at disse dagene har vært lite opplevelsesrike kan jeg dele med dere snart, jeg må bare fikse opp i litt først... Men jeg har ikke gjort noe galt altså :)

Deilig clajuda! Som jeg også forresten har spist de to siste dagene på skolen. Men litt salsa! Lærer å like sterkt :)

Mens de voksne satt ute å drakk på tirsdag, passet jeg ungene...

Søteste Ximena :))) (med mine sokker)

Hun er virkelig verdens nydeligste jente... Av en eller annen grunn har hun begynt å kalle meg Marthita! 




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar