tirsdag 17. september 2013

VIVA MEXICO

Hola!

I går var det 15. september noe som betyr at det var nasjonaldagen til Mexico. På dagen gjorde alle det man pleier å gjøre på en hele vanlig søndag. 

Jeg var hos kusina mi og fikk fikset brynene mine og det tok en stund. Etter det dro jeg, mama og papa ut for å kjøpe planter og noen krukker. Når vi var ferdig med dette hadde hele dagen gått. Jeg fikset meg og fikk et sånt meksikansk antrekk av mama som jeg skulle ha på meg. Klokka 19.00 dro vi til kirka og for første gang synes jeg det var døds kjedelig fordi jeg ble veldig stressa. Jeg skulle egentlig møte noen andre i Garibaldi klokka 19 og det visste papa, men vi dro i kirka selvom. Etter kirka kjørte papa meg til palasset der festen skulle være. Jeg møtte Elias, Sergio og Rolf og en lærer som var 29 år, men jeg trodde helt ærlig at han var 16. Han er fra USA og jobber som engelsk lærer på en kveldsskole. Jeg og Rolf var sultne så vi og Sergio gikk og spiste. Etter vi hadde spist møtte vi enda fler, så da var vi med de også. 

Jeg hadde fått beskjed om å dra hjem etter fyrverkeriet, men det var klokka 23, så jeg prøvde å ringe mama og papa for å spørre om jeg kunne være ute lenger. Ingen av de svarte for de hadde ikke dekning. Jeg ringte Paco og han sa at det var greit at jeg ble lenger og at jeg kunne dra hjem med han, så da gjorde jeg det! Resten av kvelden på palasset gikk til dansing og prating. Det var veldig gøy og koselig! Klokka halv 2 sa Paco at vi måtte dra og jeg trodde da at vi skulle hjem. Men nei da, vi dro videre på en bar og møtte Anel og noen venner av dem. Vi ble på baren frem til halv 6! Vi danset mye og hadde det gøy. Det var drikkepress på høyt nivå fra bror og søs, men jeg liker ikke øl, så det ble bare noen slutter før jeg trodde jeg skulle spy. 

Det var en veldig bra dag i går og jeg koste meg masse :) i dag skal jeg og Paco på greia vår så det blir koselig! Nå ligger jeg bare i senga og er litt red for å gå ned for jeg vet ikke hva mama og papa kommer til å si om at jeg var ute så lenge i natt. Vel, jeg skylder bare på Paco for det var jo ikke mye jeg kunne gjøre!

Handling av krukker til plantene til mama.

Yo con mi mama! 

Noen av de jeg tilbrakte kvelden med. Han høye i midten er den amerikanske læreren. Han ville ha meg med rundt for å sjekke opp gutter for han var nemlig homo. Trivelig fyr!

Veldig utydelig bilde av meg med en giga sombreo!

Jeg likte som sagt ikke ølen, men de andre koste seg masse med drikka! Paco er han ved siden av meg og Anel er hun i hvitt.










Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar