onsdag 4. september 2013

Dagstur til Salina Cruz

Hola!

I dag sto jeg opp halv 7 fordi jeg måtte dra til Salina Cruz for å fikse visumet mitt. Jeg hadde fått streng beskjed om å møte opp i Garibaldi klokka 8 og jeg holdt tiden. Jeg satt og ventet i 20 minutter før hun som hadde vært så streng kom (meksikanere altså)... Vi møtte Esben, Alma og Samira. Jeg og Alma måtte ta bilder til visumet og de måtte også ha bilde fra siden. Jeg har jo en piercing jeg helst vil slippe å ta ut for da får jeg den nok ikke inn igjen. De sa at jeg MÅTTE ta den ut for bilde, men jeg sa at det ikke gikk. Så da tok de bilde med den i og blusha det bort på pcn. 

Kjøreturen til Santa Cruz tok rundt 50 minutter (litt uklart for meg siden jeg sov hele turen). Det tok himla lang tid på dette stedet vi fikset visumet og alle var kjempe sultne, varme og svette. Det var noe galt ambassaden i Belgia hadde gjort med visumet til Juliette, så hun måtte betale masser penger og det tok lang tid. Men etter en stund kom vi oss av gårde og vi dro å spiste på mitt favorittsted! Jeg var seriøst i himmelen. Endelig mat som ikke var meksikansk! BURGER KING!!!! Jeg spiste en giga whopper meny til 80 pesos, altså 40 kroner. Jeg er så og si dritt lei meksikansk mat (allerede) så det var så godt å spise en hamburger som smaker det samme som i Norge. 

Alma, meg, Esben fra Danmark og Samira fra Sveits. Det er så komisk å snakke norsk med Esben for han forstår ingen ting av hva jeg sier, men jeg forstår omtrent alt han sier. Dumme danske!

Himmelen :))))








2 kommentarer:

  1. Må ærlig talt innrømme at jeg ikke skjønner så mye av dette med mat og deg :p Synes du har skrytt veldig av den meksikanske maten og nå kom du til himmelen faktisk, da du fikk deg en Burger King burger... Jeg tenker at du er som hjemme - litt matlei av og til...
    Ellers er det tydelig at du fortsatt er en bestemt og uredd ung dame, som nekter å ta ut piercingen din for et visumbilde :D Jaja, øvrigheta har ikke noe de skulle sagt, vi snakker faktisk om Marthe her! ;)

    SvarSlett
  2. Maten her er kjempe god, men jeg er veldig lei selvom, for det er ordentlig mat hele tiden! savner å ha grill-pølser og pizza innemellom. Så da var det veldig godt med Burger King! :)
    Jeg sa at det ikke gikk å ta den ut, for jeg aner ikke hvordan jeg gjør det, haha! Så da ble det bilde med, men man ser ikke at jeg har den der da.

    SvarSlett