onsdag 13. november 2013

Bursdag og lat dag

Buenas noches,

nå er klokka bare 20, men jeg kjenner jeg allerede er klar for senga. Det er jo alt for tidelig, så da tenkte jeg å blogge litt også må jeg dujse etter det. I dag har det vært en helt grei temperatur ute, men noe inn til de grader med vind, så vannet er vel ganske så kaldt. Hater å ikke kunne nyte en god dusje før jeg hopper til køys.

På mandag dro papa igjen for å jobbe litt i en annen by, men broren hans var her i noen dager, han har visst ikke vært her på mange, mange år, så mama skulle ta broren og kona med til Ojo på tirsdag. Når jeg hadde lagt meg kom hun inn på rommet og spurte om jeg ville på skolen eller bli med til Ojo. Jeg sa selvfølgelig ja til å bli med på Ojo. Jeg våknet 7 i går og hoppet i dusjen (for vi skulle en tur til Juchitan først), spiste frokost med mor, så dro vi. Paco har hatt vondt i øret den siste tiden, så vi skulle til legen i Juchitan. Vi var der  klokka 9, men legen kom ikke før 11.20. Vi kjørte litt rundt en stund før v idro tilbake til venterommet, men jeg satt der tilsammen 2 1/2 timer. Når vi kom hjem var klokka allerede halv 2, og det ble ikke noe tur til Ojo.

Hun er seriøst den søteste ungen jeg noen gang har sett.

Mama og Paco dro ut en tur, så da skypet jeg først en stund med Pernille og deretter litt med Emilie V. Så ringte Paco meg og sa jeg måtte komme ut. Da dro vi på bursdag til tio el gordo (direkte oversatt: onkel feiten) og spiste og koste oss. Etter vi hadde vært der en stund fikk jeg melding av storebror i Spania på facebook, og han sa jeg måtte hilse og si "gratulerer med dagen" fra han. Og det var veldig viktig at jeg ikke glemte det. Altså, hvorfor ber han meg gjøre det, når han har Paco? Men ja, jeg tok utfordringen på strak arm (etter litt nøling og jeg visste ikke helt hvordan jeg skulle få det til). Tio el gordo sto i midten av en sirkel med dansende damer rundt seg, der jeg og mama var noen av damene. En etter en gikk inn for å danse med han og selvfølgelig måtte jeg å. Så da benyttet jeg sjansen og hilste fra Michel. Meget stolt over meg selv da ja!



Gordo og kona danser i midten mens andre damer danser rundt dem. Dette tok jeg altså før jeg ble med.


Snuppelura mi



Når jeg kom på skolen i dag så jeg Elias sitte i kantina med en hvit jente som verken var Samira eller Renate. Jeg tenkte: Ææææh, hva er det som skjer! Det var en ny jente fra Russland som skal gå i klassene til meg og Elias (siden de andre allerede er 3). Hun har vært her i Ixtepec hele tiden, men hun byttet familie som førte til at hun måtte bytte skole også.

Når jeg kom hjem fra skolen var det dritt overalt på gulvene her i huset, for det har blåst så mye i dag og vinduene her er alltid åpne. Mama var ikke hjemme, så jeg tenkte å være litt greit og feiet opp alt sammen. Men når jeg skulle åpne døra for å feie det ut, blåste det kraftig og alt ble bare rot igjen! Så da var det på'n igjen og jeg måtte ta alt på nytt.

Mama sa i går at vi skulle på bursdag i dag å, så jeg avlyste Brownies daten min med Renate. Men neida, jeg har sittet hjemme i dag uten å gjøre noen ting. (eller jeg har jo tatt litt oppvask, og feiet litt mer.) 


Tidlig opp i morgen, og nå har jeg brukt litt tid på bloggen, så da er det på tide å dusje! Etter jeg har dusjet legger jeg ut et innlegg om meg og min innsatts når det gjelder trening her i Mexico!

Ps. mamma: tittet litt på bilder av fine rom i stad, og dette var utrolig fint! 

Jeg likte også disse: 








Bare som litt sånn.. Jaa, hva jeg ønsker meg i bursdagsgave!

God natt mine skatter








Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar