tirsdag 26. november 2013

Holahopp!

Heisann

Det har blitt noen late dager nå, men det er jo litt deilig og bare være hjemme med familien. På søndag droppet jeg kirka for jeg hadde planer om å skype med pappa, men strømmen forsvant og nettet var da borte i fler timer. Disse timene ble brukt på å vaske klær og ta litt oppvask til mama og papa kom hjem fra kirka. Og når de kom hjem kom strømmen tilbake, så da skypet jeg litt med pappa for å si gratulerer med dagen til han. Etter det hadde vi middagsbesøk av broren til mama med familie, som hadde kommet en tur fra Mexico City. Mama sukket tungt når hun så hvor mye oppvask det ble, så mens de andre satt ute tenkte jeg å være grei og ta oppvasken. Mama ble veldig glad når hun så at alt var tatt. Flinke meg! På kvelden dro vi en tur til tia Irma for å spise.

I går (mandag) kom jeg hjem fra skolen og hjalp til litt på kjøkkenet med oppvasken. Så spiste jeg med mama og pratet litt med hun. Etter det lå jeg og slappet av en stund og så på Grey's. På kvelden satt jeg ute med familien og papa fikk prøvd kaviar og han synes det var rico. Ximena likte det også :)

For første gang tok jeg med meg matpakke på skolen. Brødskiver med kaviar og salami. Det var kjempe godt! Det eneste jeg brukte penger på i kantina i dag da var drikke til maten. 2,50 kr for en flaske pepsi. Jeg hadde også med litt seigmenn til jentene som har mast så mye etter det, og de ble helt i hundre når jeg tok frem posen til dem. 

Herligste jentene

På søndag sa mama at jeg skulle farge håret i dag, MEN det skjedde jo ikke, så jeg har bare ligget å sett på TV med mama hele dagen uten å gjort noe annet. Utrolig irriterende at disse meksikanerne bare tar ting som det kommer og tar livet helt med ro... Så  når jeg skal farge håret, aner jeg ikke.

Nå er klokka halv 9 og jeg vet ikke om vi skal kjøre papa til Juchitan etterpå eller ikke. Om vi skal det betyr det at vi også skal ut å spise clayuda. Men hvis vi ikke kjører han blir vi inne resten av kvelden og jeg kan legge meg. Men det var det for denne gang. Kanskje jeg blogger mer i morgen hvis det skjer noe spennende! ADIOS!

(Nå er det såpass kjørlig ute at jeg kan bruke den strikka jakka fra mammi)



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar