fredag 29. november 2013

Made my own Piñata

Heiiii

Forrige søndag fikk jeg en meldig av Rocio, områderepresentanten, om at 1. desember skal vi ha ny reunion og vi alle måtte lage vår egen piñata i en form av noe som vi synes er "típica mexicana". Jeg fortalte dette til mama, og hun sa det bare var styr og vi kunne heller kjøpe en. Så da la jeg tanken fra meg frem til i går da Juliette fortalte meg at den med finest piñata fikk en premie. Da fikk jeg litt panikk, for hva om jeg hadde vunnet med piñata som ikke jeg hadde laget? Jeg fikk enda mer panikk når jeg kom på at Elias hadde sittet 4 timer to dager på rad og jobbet med sin uten å bli ferdig. Jeg tenkte at jeg bare måtte kjøpe en stygg piñata og statse på at ingen merket at den var kjøpt.

Jeg fortalte noen venninner på skolen i dag at jeg måtte ut å kjøpe en stygg piñata. Og når de spurte hvorfor jeg måtte kjøpe en stygg en, forklarte jeg det og de sa "vamos a hacer una!!" Så etter middagen i dag dro jeg og Yessica for å møte Rosa. Vi kjøpte en piñata form, så måtte vi gjøre resten selv. Vi kjøpte inn papir og godteri til å ha oppi. Deretter dro jeg og Yessica hjem til henne for å lage den! Jeg tenkte at dette aldri kom til å gå, men etter 3 timer var den klar og jeg ble kjempe fornøyd!

Det vi lagde var en chilli. En grønn chilli. Vi lagde en grønn en, for her spiser de grønn chilli. En grønn chilli med bart og hatt! Så nå er jeg klar for piñata konkurranse og kan vinne med god samvittighet! Haha neida, tror ikke det er noe vinnermateriale, men jeg ble kjempe fornøyd med den og det var gøy og lage den! Nå vet jeg hvordan man lager en piñata, så når jeg kommer hjem til Norge kan jeg starte min egen piñata bedrift. 

Yessica

Karla, søstera til Yessica

Nesten ferdig!

Minste søstera til Yessica. Helt utrolig nydelig! Og hun hadde så veldig lyst til at jeg skulle komme tilbake på besøk en dag, så da får jeg vel ta turen dit igjen snart :)

Fikk hjelpe til hun å da :)

Helte oppi litt konfetti

Jeg hadde tenkt til å ta oppi klinkekuler, men så kom jeg på at jeg ikke ville ha ansvaret for eventuelle skader.



Min vakre chilliiiii

Og som de fleste har fått med seg, så har jeg farget og klipt håret mitt. Jeg sa til frisøren at hun bare skulle klippe tuppene. Hun sa noe som hørtes ut som "lksjdfuhsrt goj bsruhtb iuerg wbs" i mine ører så jeg sa bare: "aaah, bueno!" Og bam, så hadde hun vel tatt rundt 10 cm. Men for min del går det helt fint. Da fikk hun tatt alt det slitte og litt mer...:)






Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar