torsdag 5. desember 2013

1. desember-dagen

Heihei!

Unnskyld for lite blogging, men det har ikke vært så mye å skrive om. På søndagskvelden skulle jeg egentlig skrive om hvordan dagen var, men det glemte jeg helt. Men nå tenkte jeg å gjøre det!

Søndagen startet med en tur til kirka som vanlig, etter fulgt av en kjapp tur hjem for å hente piñataen min. Så dro vi rett til YFU-festen som startet klokka 14.00. Mama, papa og jeg var de første som kom, og vi var der ganske lenge før resten begynte å komme. Foreldrene mine synes dette var veldig artig, for de pleier alltid og være de siste som kommer, fortalte de. Etter hvert kom også Anel med Ximena og mannen sin. Og litt seinere kom Hannia med foreldrene. Så igjen var jeg den med størst følge noe jeg synes er koselig :)



Når alle hadde kommet ble det litt prating før vi måtte vise frem piñataene våre og fortelle hvorfor vi hadde laget det vi hadde laget. Jeg lagde jo som sagt en chilli for her spiser de mye cilli og sterk mat. Esben hadde også laget en chilli, men klart jeg synes min var finest, haha! Uheldigvis for meg ble ikke jeg vinneren. Ikke Esben heller, men Juliette! Hennes var utrolig fin da, så det var vel fortjent.

Hannia med piñataen til Juliette

Så var det tid for mat og mer prating. Dette var ikke så spennende så jeg hopper til det neste vi gjorde som var å slå i stykker piñataene våre. Det var utrolig gøy! Da ble de voksne som barn og det var den konkurransen om å ta mest godteri fra piñataene når de hadde knust og falt i bakken. 



Her hopper de frem og skal ta så mye godteri som mulig!

Gjør meg klar til å slå ned piñataen min!


Etter dette var det dansekonkurranse og da måtte vi utvekslingselevene danse med enten søsken eller en forelder. Så jeg og papa gjorde oss klare til dans! Han hadde noen flotte moves. På slutten av sangen ble det kåring og vi måtte ha en finale med 3 finalister. Jeg og papa var en av de! Uheldigvis klarte ikke vi å vinne. Igjen var det Juliette som stakk av med seieren. Hun og faren danset som noen gale! 



Det nærmet seg slutten og folk begynte å dra hjem. Slutt!

Det var historien fra dagen på søndag :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar