tirsdag 24. desember 2013

Min julefeiring

Sånn, nå har jeg også feiret jul med mat, gaver og piñata. Jeg var så heldig å få bli med på to feiringer i dag, en i Norge og en her i Mexico. 

Jul med de i Norge!!!!

Jul i Mexico!!!!

Jeg skjønte aldri når vi skulle starte med gaver og spising for etter jeg hadde skypet med familien dro jeg rett til tia Irma og var der frem til rundt 18. Når vi kom hjem begynte mama å vaske gulvene og det virket ikke som om det skulle feires jul i det hele tatt. Men klokka 20 kom Anel med Ximena og Emanuel. Aller først gikk vi ut for å slå på piñataen. Jeg tror vi gjorde det mest for Ximena's skyld, men alle hadde det veldig morsomt! Mama bare drev å tullet når hun skulle slå... 

Mama 

Når piñataen var nede og alle hadde tatt til seg så mye godteri som mulig, gikk vi inn for å åpne gaver. De forklarte at en starter med sin pakke, så skal de andre gjette hvem den er til. Det var jo loddtrekning forrige uke, men jeg skjønner ikke hvordan de ikke kan ha juksa eller evt bytta. For papa hadde gave til mama. Emanuel hadde gave til Anel. Heldige med den de der altså. Hvis jeg ikke har fortalte det hadde jeg gave til Emanuel. Han fikk en treningsbukse og en parfyme. Må si det ble en dyr gave. Skulle jo egentlig bare gi en av delene, men mama slang med begge to!

Papa fikk gave av Anel. Paco fikk gave av abuelita, som fikk gave av Paco. Jeg fikk gave av mama. Et kjempe fint smykkesett og en lommebok. Veldig fornøyd :)









Ximena var ikke med på loddtrekningen, stakkars. Men hun fikk alikevel en gave fra Norge. En rosa sekk som det sto "I <3 Norway" på. Mama og papa fikk også gave fra Norge: hvert sitt håndkle med mariusmønster på. 




Jeg hadde også fått gaver i fra Norge og jeg er kjempe fornøyd. Tre topper og en olabukse som sitter perfekt. Jeg trengte virkelig nye klær, for jeg føler jeg går i det samme hele tiden. Det tok kanskje to måneder før jeg så mama i et antrekk hun hadde gått i før (og her bytter de klær hver dag)!! De har så mye klær. Men ja, jeg er sååå fornøyd med gavene fra Norge. Jeg fikk også et kult smykke av Eline! Tusen takk til dere herlige der hjemme :)






Liker at det står super flex... Hadde den ikke vært super flex, hadde jeg nok ikke fått den på meg!

Har også fått penger på kontoen min, så tusen takk til dere som har overført penger. De skal bli brukt godt så fort jeg får bankkortet mitt!

Det var julen min. Igjen håper jeg dere har hatt en strålende aften også må dere kose dere masse i romjulstiden og spis dere like feite som jeg har blitt!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar