fredag 27. desember 2013

1. og 2. juledag

Heihei!

For dere som ikke har sett det, hvis dere blar til innlegget under, ser dere en del bilder fra 50 årsdagen. 1. og 2. juledag pleier alltid å gå til spising, Tv-titting, mer spising og enda mer TV-titting. Her ble det ikke så mye spising og enda mindre TV-titting. På 1. juledag når mama og papa kom hjem hjalp jeg mama med å mekke mat som skulle være til den store festen jeg trodde vi skulle ha her hjemme. Jeg satt i flere timer og skjærte opp grønnsaker og pølser. Jeg synes det bare var hyggelig og kjenne at jeg kunne hjelpe til med noe. Og jeg tror mama satte pris på det, selv om hun også hadde en del andre på besøk som hjalp til. Når jeg var ferdig gikk jeg å la meg i senga med godis og satte på Home Alone. Jeg rakk ikke å bli ferdig med filmen før vi skulle dra. For i 18 tiden skulle vi visst til kirka. Og der var vi resten av kvelden. Maten som vi hadde laget ble servert og på slutten var det en stor piñata til barna. 


Verdens fineste mama og papa


Jesus dukket opp i kirka 

Papa 

I går, 2. juledag, startet jeg dagen med å ta det meste av oppvasken etter matlagingen dagen før. Mama drev å vasket skaper, så tenkte jeg kunne avlaste hun litt, for kjøkkenet så virkelig ikke ut. Når jeg hadde tatt all oppvasken spiste jeg frokost og slappet av en god stund. Anel var hos oss en liten stund, så da hjalp hun meg med å finne antrekk til bursdagen til Karla, lillesøstera til Renate. Jeg skal jo i XV bursdagen hennes i morgen og jeg er så i tvil på hva jeg skal ha på meg! Den er jo kjempe stor med rundt 500 gjester. Jeg har to antrekk det står imellom, men jeg er sååå usikker.

Hun hjalp meg også å finne noe som jeg kunne ha på i bryllupet vi skulle på seinere på dagen. Jeg gikk opp og skypet med mamma som hadde besøk av Anita. Så forteller mama meg at vi skulle ut å spise med en venn av Paco før vi dro i bryllupet, så jeg trengte ikke å pynte meg. Vi dro å spiste på en sjømatrestaurant. Jeg er jo ikke noe glad i sjømat, så jeg ble litt oppgitt. Men det gikk ned. Mama sa at vi skulle ut å spise clayuda på kvelden, så da ble jeg glad!

Når vi kom hjem skiftet mama og gjorde seg klar til bryllupet. Jeg trengte ikke å skifte sa de, så da gikk jeg i et bryllup i en olabukse. Utrolig nok var ikke jeg den eneste i olabuske i det bryllupet! Vi var der bare en time, før vi dro vidre til sentrum for å se noen opptredner. Til min store fortvilelse ble det ingen clayuda på meg!

I dag skjer det ingen ting spesielt. Jeg ser på Carrie Diaries og jeg har en del episoder å se for jeg har ikke sett på det på mange uker. I ettermiddag skal jeg kanskje ut med Renate. 



Vi prates, hasta luego!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar