onsdag 6. november 2013

Helgen som var

Heia,

jeg trodde jeg hadde laget et kort innlegg på lørdag, men det ble ikke lagt ut så da tenkte jeg å lage en oppdatering fra helga.

Etter jeg skrev det siste innlegget på fredag, dro jeg til Abuelita for å spise. På fredag og lørdag var det "el dia de muertos" som er dager der man feirer de døde. I stua til abuelita sto det da et alter med masse blomster, lys og mat. Midt på alteret var det et bilde av pappaen til papa, så det var altså hans død vi feiret. Når jeg kom til abuelita satte jeg meg ned med mama og da fortalte hun at moren til Renate hadde ringt og spurt om Renate kunne bo hos oss i helga. Så etter jeg hadde spist dro jeg hjem igjen for å møte henne. Hun satte fra seg tingene sine, så dro vi tilbake til Abuelita så hun fikk spist litt også. Etter det dro vi hjem og dusjet og fikset oss før vi dro til restauranten til fetteren hennes og spiste litt mer. Etter det møtte vi de andre og dro på fest. Festen var helt grei. Vi hadde fått innetid 2, men det var ikke så morsomt, så vi dro hjem halv 1 (flinke barn). 


Karla, søsteren til Renate 



På lørdag våknet vi til et tomt hus (eller Paco var hjemme, men det teller som "tomt hus") så vi satte oss og så litt på TV, spiste frokost og bare slappet av, frem til papa og mama kom hjem og spurte om vi ville dra på Ojo de Aqua. Alle her i Ixtepec har skrytt så mye om Ojo, og mast om at vi måtte dra dit. Som sagt, de skryter veldig mye og det er virkelig Ixtepecs stolthet, så selvfølgelig hadde jeg skyhøye forventninger. Det levde ikke akkurat opp til forventningene, MEN det var fint der og kjempe deilig. Med en gang var vannet kaldt, men etter hvert ble det bare deilig. Det var ferskvann, så da ble jo jeg glad :)

Ojo de Aqua

Når vi kom hjem derifra hoppet vi i dusjen og bare slappet en stund. Så gikk jeg og Renate en tur til Garibaldi, bare for å henge (drit kult altså). Når vi kom hjem så vi på Frustrerte Fruer før vi gikk Irma med mama. Jeg har skrytt så mye av clayudaen til tia, så Renate hadde veldig lyst til å prøve den ut, og hun synes den var meget god hun å. 

Hannia måtte frem med kameraet igjen...


Papa klarte forresten å knuse den samme vasen som je knuste! Alle lo veldig godt da. Denne gangen var den umulig å lime sammen igjen da...

På søndag sto vi opp klokka 9 for vi ville bli med til kirka. Papa hadde bursdag, så han fikk en liten gave av meg (nøkkelring og litt nøtter). Vi spiste, fikset oss og dro til kirka. Kirka varte som vanlig en god stund. Når vi skulle hjem, dro Renate, Anel, Ximena og jeg til søndagsmarkedet for at Anel skulle handle litt. Når vi kom hjem hadde det allerede startet å komme gjester (altså... mama var litt irritert for hun sa at folk kunne begynne å komme mellom 6-7 og de kom 3!) 

Papa taler i kirka. 

Som Renate sa: har blitt jævla kristen da!

Papa var ikke det eneste bursdagsbarnet 

Rundt 7 hadde de fleste kommet og det var fult hus med live band! Masse god mat og god stemning. Det var veldig koselig :) MEN jeg var helt utslitt, så når Renate reiste hjem hoppet jeg til køys, mens festen fortsatte nede. 

Papaaa, 50 år :)




Besoos :*

Karla, mi prima



Det var helga mi, lager et innlegg senere i uken fra hva jeg har gjort i ukedagene :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar