lørdag 9. november 2013

Maaaat!

Jeg har blitt veldig glad i å spise mat her, så tenkte å lage et lite innlegg med bilder av det forskjellige jeg spiser og drikker her. De fleste bildene er jo lagt ut fra før, men nå får dere alle samla på en plass! Håper dere sitter igjen med vann i munn, for denne maten er himla god!!!! 

Empanadas... Det er noe friterte greier med kjøtt og kål inni! Innmari godt. 6 for 15 pesos (på skolen)

Den berømte clayudaen. Det er tortillas med "bønnesaus", ost, kjøtt og salat i. Så får man alltid servert avokado og løk ved siden av. Jeg pleier å putte acokadoen inni pluss litt salsa! 20 pesos (på skolen)

Tostadas... Når jeg orker litt mer etter en clayuda pleier jeg å ta tostadas. På denne er det også "bønnesaus", kjøtt, salat og ost, i tillegg til salsa og gulrot. Nam nam 

Nøtter. Vet ikke om det bare er meg, men de ser jo himla sterke ut, men de er ikke det i det hele tatt! Det er vanlige peanøtter med noe greier rundt. Jeg eter det hele tiden, og satser på at det ikke er så veldig usunt... 10 pesos

Gulrøtter er alltid godt og forfriskende på skolen når man dynker det i salsa. 5 pesos 

Den berømte crepizzaen! 35 pesos

Raspasa... Is, vann, lemon og noe fargestoffer han blander det ut med. Kjempeee godt! 6 pesos.



Aqua de lemon, hjemmelaget.

Aqua de limón. 15 pesos for 1.5 liter. 9 pesos for 500 ml

Så dette er altså det jeg spiser mest her! Noe som frister?














Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar