lørdag 9. november 2013

DragonFly

Heisann sveisan! 

En kort ukes oppdatering, har ikke skjedd mye spennende denne uka, så det er ikke mye å fortelle. 

Mandag: på mandag etter skolen dro jeg, mama, papa og Paco til juchitan for Paco skulle til legen. Vi kjørte rundt halve juchitan for å finne en lege som var på jobb, men vi fant ingen i Juchitan. Men vi fant en på vei hjem, så da var vi der rundt 45 minutter og kjørte vidre til tannlegen for dit skulle papa. Etter turen dit, kjørte vi papa hjem, så dro vi andre ut å spiste clayuda, naaaam...! Må bare tilføye at ingen clayudaer har slått tia Irma sin. 

Tirsdag: tirsdagen tilbrakte jeg hjemme med mor. Ble med henne til tannlegen og etter det dro vi en tur til supermarkedet og handlet. Etter det hadde dagen gått og jeg var for trøtt til å holde meg våken, så jeg gikk å la meg. 

Dette spiser jeg nesten hver dag nå, det er kjempe godt og litt sunnere enn potetgull. Det er raspet gulrot med salsa og chilli! Det er litt pica, men jeg lærer å like maten sterkere hele tiden nå. Så gleder meg til jeg kommer hjem og blir tullingen som flyt rundt med salsaflaska for jeg har blitt avhengig av å ha salsa på alt. Her bruker jeg salsa på noe av maten, potetgull, gulrot og agurk.

Onsdag: på onsdag var jeg igjen hjemme hele dagen, men på kvelden kjørte vi tia Irma og Karla til bussen for de skulle til Mexico City. Etter det dro vi å spiste på en tacosjappe! Jeg skal få tatt bilde av tacoen her, så kan dere jo sammenligne med den i Norge. 

Torsdag: Etter å ha slappet av en stund etter skolen dro jeg til Garibaldi med Renate. Vi bare ruslet litt rundt og spiste litt. 

Fredag: hehe, dette er den eneste dagen jeg er 100% sikker på hva jeg gjorde.. De andre dagene har jeg glemt rekkefølgen på hva jeg gjorde, så jeg tok bare a wild guess! Men på fredagsettermiddagen dro jeg til juchitan med Yajaira, søsteren til Karla. Vi møtte vennene hennes og gikk på et pizzeria! Det var veldig koselig selvom jeg ikke sa så mye. Jeg var hjemme igjen sånn i 8 tiden og da kom jeg hjem til et tomt hus, så jeg satte meg på pc'n etter jeg hadde laget med hjemmelaget aqua de limón, yummiii!

I går spilte Mexico-Nigeria så da rigget kantinefolka opp en tv så klassen min fikk sitti å sett på. Vi så ikke ferdig hele, men når jeg gikk lå Mexico under 3-0.






I dag er det lørdag, og jeg har vasket klær og vært med far til juchitan en tur! Nå slapper jeg av og det har jeg tenkt å gjøre helt frem til vi drar til tia Irma! 

Her har de mye av drikka i poser. 

Nos vemos! :)



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar