søndag 18. august 2013

alt har sin første gang

Heihei,

I går hentet jeg, mama og Paco papa på bussterminalen. Det var kjempe koselig å se han igjen og bli ordentlig kjent med han. Han hadde kjøpt en søt liten veske til meg som en gave fra turen. Vi do rett til søstera til mama og spiste litt og da prøvde papa å lære meg litt spansk, mens jeg lærte han litt engelsk. Papa er kjempe kul, jeg liker han skikkelig godt!

I dag fikk jeg heldigvis sove lenge (lenge vil si at jeg våknet av meg selv halv 9). Jeg var litt på pc'n før vi spiste frokost. Jeg hadde lovet mama og papa å bli med i kirken for å se hvordan det var. Vi dro klokka 11 og rundt halv 2 var "gudstjenesten" ferdig. Jeg tror ikke at jeg kommer til å bli med hver søndag, for å si det sånn... Når vi kom hjem gjorde jeg noe annet for aller første gang: vasket klærene mine selv... FOR HÅND! Jeg er veldig stolt over meg selv altså. Jeg synes faktisk det var litt gøy. På kvelden dro vi til søstera til mama. De hadde den lille cafeen igjen, og jeg spiste litt og pratet litt med forskjellige folk. Jeg merker selv at jeg forstår mer og mer av spansken, og det gjør meg utrolig glad!! :)

Jeg har også skypet med Pørn i dag. Hun er nå i England og det vil si at hun er en time nærmere enn det hun var når hun var i Norge, noe som føles veldig godt. Jeg savner hun utrolig mye...

En annen ting som skal skje for første gang er at jeg skal på min første feire med familien. Vi drar i morgen, og hvor vi skal er hemmelig for dere frem til da. Det jeg kan si er at det blir en ny lang busstur, men jeg gleder meg kjempe mye til å se mer av Mexico.

Akkurat nå har jeg det kjempe bra her! Alt går fremover. Skole igjen i morgen, da den nye timeplanen skal bli tatt i bruk og det blir veldig spennende. Det var det for nå. Blogger igjen i morgen om hvor jeg skal på feire.

Hasta mañana :)

Knoll & Tott på hvert sitt eventyr!

 



                                 Las ropas


Mat fra cafeen til søstera til mama. Kjeeempe godt

 

1 kommentar:

  1. Det var da litt av en søndag! :)
    Kirkebesøk og vasking av klær for hånd - må si du imponerer!
    Du skal vel ikke ha veldig lang ferie? Skolen har jo nettopp startet...
    Det er veldig hyggelig å høre at du trives og koser deg :)

    SvarSlett