onsdag 14. august 2013

Første skoledag

Hola people!

I går sa mama Olga at jeg måtte velge mellom å starte på skolen i dag eller på mandag. Jeg har kjedet meg litt de siste dagene og jeg har følt at jeg trenger venner på min egen alder, så jeg valgte å starte på skolen i dag. Jeg har ennå ikke fått skoleuniform, så jeg måtte gå uten. Jeg sto opp 06.00 for å dusje, spise og fikse meg til skolen. Skolen skulle starte 07.00 og 06.50 begynte jeg å bli litt stresset, for mama Olga hadde enda ikke stått opp og jeg ante ikke hvor skolen var, så jeg kunne ikke dra uten henne! Heldigvis sto hun opp 06.50, men da skulle hun dusje! Vi dro hjemmefra rundt 07.05, ikke at det gjorde noe for skolen hadde ikke startet enda når vi kom frem. Vi tok taxi til skolen, noe som kostet 20 pesos (10 norske kroner!!!) I klassen min var det noen utrolig søte og hyggelige jenter som tok meg godt i mot og vise meg rundt. Mange av elevene på skolen var veldig nyskjerrige på hvor jeg kom fra osv, og jeg fikk mange komplimenter for øynene mine og håret mitt.

Skolen er kjempe liten med mange elever. Elias fra Tyskland, som også er en YFU-student går i samme klasse som meg, noe jeg er utrolig glad for. Ingen av oss kan spansk så da ser vi dumme ut sammen. I 3. time hadde vi engelsk, og vi har verdens herligste lærer! Hun var kjempe hyggelig og ble så glad når hun så meg og Elias for da kunne hun for en gangs skyld snakke engelsk. Hun tok med meg og Elias til rektor for å oversette for oss når vi skulle forklare diverse ting. Rådgiveren på skolen skal lage et eget opplegg til meg og Elias slik at vi kan lære så mye spansk som mulig. De er kjempe hjelpsomme her og de gjør hva som helst for at vi skal få et bra år!


Jeg legger ikke ut bilder i dag, men i morgen skal jeg ta litt bilder av skolen og forhåpentligvis har jeg fått skoleuniformen som jeg kan legge ut et bilde av.

God natt til dere der hjemme i Norge, savner dere masse!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar