tirsdag 6. august 2013

Første stopp, København

Heihei!

Nå ligger jeg i senga på et hotellrom i København. Klokka er bare 14.30, men det føles ut som at den er mye mer. Sto opp kvart over 4 i natt og dro litt før 5! Når jeg kom på flyplassen sto allerede mange av venninnene mine der. Utrolig koselig at de ville komme å si hade! Farmor og bestefar hadde også tatt seg en tur.

Av en eller annen grunn var det ikke like trist å si hade til alle som jeg hadde trodd til skulle være. Fikk litt vondt inni meg når noen begynte å gråte, men jeg har ventet utrolig lenge på denne turen så jeg er bare kjempe gira og gleder meg masse til å reise videre i morgen! 

Når jeg hadde gått gjennom sikkerhetskontrollen vinket jeg en aller siste gang til de som sto på andre siden også gikk jeg videre sammen med YFU representanten og Siri, som er den andre jenta som skal til Mexico. Når vi satt ved gaten kom Tora fra klassen gående forbi. Hun skal på utveksling hun å! Jeg pratet en stund med henne før jeg gikk på flyet. 

Etter rundt 50 minutter i lufta landet vi i København og tok metro (form for T-bane) et stykke. Etter det gikk vi noe som føltes som "København på tvers" for å fikse visum! Å slepe på tunge kofferter gjennom halve byen i den varmen som er her, var utrolig slitsomt! Men vi fikk fiksa visum og jeg har offisielt lov til å bo i Mexico! 

Som sagt ligger jeg nå å slapper av i senga og her vil jeg ligge resten av dagen! 











1 kommentar:

  1. Så godt å høre at visumet gikk i orden! :)
    Vi fikk jo beskjed i går ettermiddag at ambassaden trengte ett dokument til! Kan tro mamma'n din satte inn et turbogir etter vi kom hjem fra Gardermoen. Turen gikk først til Tingretten på Lillestrøm der Notarius Publicus måtte notarialbekrefte vårt samtykke til at du kunne søke visum. Derfra gikk turen til Fylkesmannen i Oslo/Akershus, som ligger midt i Oslo, for apostille stempel. Deretter dro vi til YFU og de skulle scanne dokumentet og maile det til ambassaden - og vi var litt høye på pæra over at ambassaden hadde fått mailen FØR du dukket opp hos dem :p
    Kos deg videre, ungen min!

    SvarSlett