tirsdag 13. august 2013

Dagen i dag

Litt over 14.00 kom mama Olga opp på rommet mitt og sa at vi skulle på bursdag og at måtte dra om rundt 30 minutter. Jeg har lært på camp at 30 minutter ikke betyr 30 minutter her i Mexico. Jeg fikset meg og etter rundt en halvannen time dro vi. Jeg skjønner ikke helt hvem som hadde bursdag, men tror det var en liten unge. Jeg vet heller ikke om det er vanlig eller ikke å pynte seg til bursdager, for jeg, mama Olga og Paco var de eneste som hadde tatt på oss noe fint. I bursdagen fikk vi servert mat og som vanlig spiste jeg ikke så mye. Men etter maten kom de ut med oppskjært frukt og jeg tenkte: "nam, la oss hive innpå!" Jeg tok litt frukt og fylt munnen. Plutselig kjente jeg at det smakte utrolig rart og at det var kjempe sterkt! Selvfølgelig hadde de krydra frukten med chilli!! Det gjorde ikke noe at det var sterkt, men det smakte rett og slett ikke noe godt. 

Etter bursdagen dro vi til en annen by (tror jeg). Jeg trodde vi skulle fikse skjørt til skoleuniformen min, men det var Paco som skulle ha nye sko! Så dro vi hjem igjen og nå sitter jeg foran huset og pugger litt spansk! 

Klokka er 20.40 og det er det lengte jeg har vært oppe her hos familien! For en gangs skyld får jeg spist middag med familien :)

1 kommentar: