mandag 26. august 2013

Back to school

Heisann sveisann!

En ting aller først: i natt sov jeg for første gang med viften av! Jeg trengte ikke å ha den på fordi det var litt kaldt ute. Det var kjempe deilig og sovne uten bråket fra den :D

Dagen i dag startet med at jeg hoppet en sjapp tur inn i dusjen. Det var mildt sagt helt forferdelig å dusje i det kalde vannet så tidelig på morningen. Jeg må starte med å dusje håret på kvelden i stede for på morningen, for jeg hater å gå ute med vått hår + håret mitt blir så stygt når det lufttørker. Jeg spiste en veldig innholdsrik frokost som vanlig, nemlig Nequick con leche. Som sagt har jeg nå full uniform og når jeg fikk tatt den på var den ikke så værst alikevel. For en gang skyld blendet jeg inn i mengden med skoleuniformen. Det var helt fantastisk å komme tilbake på skolen! Jeg har savnet jentene der så mye, så jeg ble kjempe glad når jeg så dem igjen. Etter de to første timene var det lunsj og da møtte jeg Renate for første gang. Renate er ei norsk jente fra Molde som også går på Cobao. Hun startet når jeg var i Mexico, så fikk ikke møtt henne før i dag. Hun er en utrolig søt og koselig jente som jeg gleder meg til å bli ordentlig kjent med. Hun er like dårlig i spansk som meg, så da kan vi være dumme sammen, haha! Jeg føler selv at spansken min har blitt mye bedre enn det den var for 2 uker siden og det er mange som sier jeg er veldig flink til å forstå, tjohei!

Uniformen min er klissvåt fordi det har regnet kjempe masse i dag. Jeg synes det er litt morsomt, for meksikanerne klager ikke når det regner, mens vi nordmenn (som snart bør ha skjønt at regnet er noe Norge ikke kommer uten) klager og syter hele tiden. Jeg hater regn selv, det er en grunn til at jeg ville bort fra Norge, men her er det veldig deilig når det regner.

Når jeg kom hjem i dag ga jeg mobilen min til Paco og han skal endelig fikse en nytt sim-kort til meg. Så nå sitter jeg her uten mobilen og jeg føler meg sinnsykt tom. Utrolig hvor avhengig man blir av mobilen sin. På restauranten i går satt alle å trykket på hver sin mobil og ingen sa spesielt mye. I Tyrkia var det første vi spurte om når vi kom på hver restaurant: "Can we please get the password to the internett?" Jeg synes det er veldig trist at det har blitt sånn, selv om jeg ikke klarer meg uten mobilen og nettet selv.

Jeg har også spurt mama om å få gå ut i kveld. Jeg blir kjempe stolt når jeg klarer å spørre og hun faktisk forstår hva jeg sier. Så i kveld skal jeg ut med de andre utvekslingsstudentene for å feire bursdagene Elias og Juliette. Vi skal møtes i parken, så skal vi finne en restaurant for å spise og kose oss.

Her er noen bilder fra dagen + skoleuniformen! Altså, jeg er ikke sånn som bryr meg så mye om kvaliteten på bilder. Så disse bildene er bare tatt med iPhone og jeg har ingen planer om å kjøpe et kamera heller, haha! Nå må jeg fikse meg før jeg skal dra ut. Tar sikkert noen bilder etterpå som jeg kan legge ut seinere :)




 
 
Vet ikke helt hvorfor, men vi måtte fargelegge noen kart.
 
Søteste Ximena når vi var å spiste lunsj hos dem i dag.
 
 Her driter vi i om det regner, vinduet skal være åpent
mens vi kjører


 
 





1 kommentar:

  1. Jeg synes du ble kjempesøt med uniform <3
    Morsomt at du har begynt å bevege deg litt utenfor heimen uten familien :D

    SvarSlett