søndag 25. august 2013

Sunday funday

Hola!

Dagen i dag har vært veldig bra! Mama vekket meg halv 11 fordi vi skulle til kirken. Jeg sa jo sist at jeg egentlig ikke hadde lyst til å gå fast, men ble med i dag å og jeg likte det faktisk. Vi synger mye og alle er kjempe koselige. Tanken min om kirken er foreløpig at jeg skal fortsette å bli med! Det var en dame der som hadde bursdag, så vi fikk kake og brus, hihi. Etter kirken dro jeg og mama på et marked som er hver søndag. Der fikk jeg endelig kjøpt strømper, så i morgen blir det skoleuniform på meg! Da skal jeg legge ut bilde..

Det har pøsregnet i hele dag, og jeg har blitt klissvåt. Forskjellen fra Norge og Mexico når det regner er at i Norge må man faktisk kle på seg masse klær fordi det er iskaldt, men her går man med lite klær og slippers.

Når vi kom hjem fra markedet slappet jeg av frem til vi spiste. Etter det snakket jeg med Tor for første gang på telefonen. Tor er den første utvekslingsstudenten familien hadde og han er også fra Norge. Han er kjempe hyggelig :)

Jeg fikk også virkelig testen spanskkunnskapene når en i klassen spurte om jeg ville bli med han og noen andre på restaurant. Jeg måtte spørre mama om lov og det var ikke så lett. Jeg fikk Antonella til å translate for meg. Jeg klarte å spørre, men jeg forsto ikke så veldig mye av svaret til mama. Det eneste jeg fikk med meg var noe om en taxi og at jeg måtte være hjemme klokka 21.00. Jeg fikk med meg Elias og vi dro til restauranten. Det var meg, Elias, Rolf (fra Belgia) og Sergio (meksikaner i klassen). Jeg er fortsatt litt usikker på rettene her, så jeg tok bare taco. Etter vi hadde spist møtte vi Alma (fra Sverige) og Keila. Vi pratet litt før Kaila kjørte oss hjem.

Det var et lite referat fra dagen i dag. Kommer mer i morgen med bilde av uniformen. Jeg var IKKE fornøyd med skjørtet, så plis ikke le...
Hasta mañana :)

3 kommentarer:

  1. Høres ut som en innholdsrik søndag! :)
    Hvordan er tacoen der? Som hjemme? :P

    SvarSlett
    Svar
    1. Tacoen er ikke så innholdsrik og tortilla lumpene smaker dritt...

      Slett
    2. Seriøst - er tacoen bedre hjemme i Norge?

      Slett