fredag 30. august 2013

Hey ho

Heihei, nå har jeg ikke blogget på to dager og det har skjedd litt i løpet av den tiden, så tenkte det var på tide å oppdatere! Det blir et langt innlegg, så les om du gidder :)

Gårsdagen startet ganske tidlig fordi jeg starter på skolen klokka 07.00 på torsdager. En annen grunn til at den startet tidlig er at av en eller annen grunn driver hundene i området her å har no bjeffe-battle eller noe hver natt og Shakira bestemte seg for å joine den, så hun bjeffet i et sett i hele 3 timer. Skoledagen gikk helt greit, men det ble mye soving. Heldigvis bryr ikke lærerne seg om hva man gjør her, så jeg sov uten problem. Mamma, det skal selvfølgelig ikke bli en vane... ;) mysteriet om hvem jeg fikk rosen av ble løst i går og nå vet jeg hvem han er, haha. På skolen spurte noen venner om jeg og Renate ville bli med på kino på kvelden og det hadde vi selvfølgelig lyst til! Så etter skolen ble jeg kjørt hjem av noen venner (deilig å slippe og betale for buss hjem, 1 krone hver dag blir litt mye i lengden, hoho) også fikset jeg meg og spiste og deretter dro jeg. Noen av oss møttes klokka 17.00 (som avtalt) i Garibaldi, men andre kom litt seinere og når de først kom måtte vi vente på at de skulle spise, så vi kom oss ikke av gårde før 18.00. Det var en 30 minutters busstur. Vi så en skrekkfilm og selvfølgelig var den døbbet til spansk. Jeg skjønte virkelig ingen ting, men jeg var sykt redd forde. Jeg gruer meg alltid til å legge meg etter jeg har sett skrekkfilmer, men jeg var for trøtt til å bry meg når jeg la meg i går kveld! 

Heldigvis starter jeg klokka 09.00 på fredager, så jeg kunne sove "lenge" i dag og det var deilig. Jeg hadde ikke lyst på mat når jeg sto opp, så i stede for å spise skypet jeg med Pernille! Det var kjempe koselig, savner henne utrolig mye...
Jeg gikk ut for å vente på bussen med Elias, men plutselig ser vi en stusslige Renate sitte i en taxi som kom kjørende forbi! Taxien bråstoppet foran oss og vi hoppet inn. Vi kom på skolen og jeg og Elias fant ut at vi ikke hadde lærer så da ble det en fritime. Den brukte jeg på å ta litt spansk-notater på ord jeg må bruke mye, men som jeg ikke kan. Det er en type kantine på skolen med et utrolig stort utvalg på både drittmat og varme retter. I den ene boden jobber det 3 utrolig hyggelig damer, og det virker som om de er veldig glad i meg. Hun ene, Iris, er ikke mye eldre enn meg og hun spurte om vi skulle møtes en dag, så tror jeg skal ut med henne i morgen. 

Når skolen var ferdig var jeg rett og slett klar for senga, men det var ikke vennene mine så glade for, så de overtalte meg til å bli med hjem til Renate og søsknene hennes. De kjørte meg hjem for å spørre om det var greit, og når jeg gikk ut av bilen skjedde det noe helt forferdelig: MOBILEN GIKK RETT I BAKKEN!!!! Og selvfølgelig knuste den. Ikke skjermen, heeeldigvis, men bak. Den ene dagen jeg bestemte meg for å ikke ha på deksel knuste den...karma is a bitch. Men jo, mama var ikke hjemme, men det var abuela så da spurte jeg henne om jeg kunne dra og hun sa det var greit! Så da gjorde jeg det, selv om jeg aller helst ville sove... Jeg ble helt sjokkert når jeg så huset til Renate! De har svømmebasseng og tennisbane og huset er utrolig fint. Må si jeg ble litt misunnelig, hehe. De hadde en del hunder og to av dem var knøttsmå, de var helt nydelige. Jeg og Renate satte oss i hengekøya og jeg tok med den ene på fanget. Noe jeg skjønner nå at ikke var så smart... Siden vi jynget litt frem og tilbake ble hunden litt bilsyk så den bestemte seg for å kaste opp og det på mitt fang! (Jeg hadde heldigvis skiftetøy og jeg fikk låne dusjen så jeg fikk ordnet meg på nytt.) Et kort sammendrag av hva annet vi gjorde: jeg ble dyttet ut i bassenget med klær på, vi spiste kylling og ris, og jeg sovnet i en solseng mens de andre drev med andre ting. Når jeg kom hjem pratet mama med meg for hun var visst ikke så glad for at jeg hadde dratt ut uten å prate med henne først. Men hvordan kunne jeg vite at jeg måtte det når abuela sa det var greit? Nå vet jeg det til neste gang i alle fall :) 
Mama spurte også om jeg ville bli med til søsteren hennes. Jeg ville jo aller helst bli hjemme å sove, men så opplevelseslyst som jeg er ble jeg med. Der lå jeg i hengekøya i stua og så på Matilda på spansk! 
















1 kommentar:

  1. Det høres ut som at du begynner å bli litt meksikansk, faktisk. Har fått inntrykk av at meksikanere tar livet slik det faller seg og ikke stresser så mye ;) Jeg liker ikke at du dropper frokosten og sovner på skolen! But what can I say?!
    Glad i deg, vesla <3

    SvarSlett