lørdag 24. august 2013

Long time no see



Heihei!

Nå er det lenge siden jeg har blogget. Vi kom hjem fra Mexico City i dag tidelig, etter 13 timer på bussen. Det ble ikke noe 1. klasse denne gangen noe som gjorde meg litt sur. Det var trangt og iskaldt. Og veiene her i Mexico er ikke så veldig mye å skryte av. Det var som å sitte på et fly med helt sykt turbulens.

Det er egentlig ikke så mye å fortelle fra turen til Mexico City for det vi gjorde var å spise, sove, spise, sove, spise og sove hver dag, hele dagen. Vi var jo selvfølgelig ute å gikk noen turer og tittet i butikker å sånt, men mesteparten av tiden tilbrakte vi på hotellrommet. Jeg tror at grunnen til at vi dro til Mexico City var at papa og Anel (søsteren min) skulle være med på noe demonstrasjonsgreier for lærere i Oaxaca. Jeg vet ikke hva de demostrerte for, men demostrasjonstoget var i alle fall som et 17. maitog i Oslo. Det var masse telt i noen gater og det var skikkelig mye folk.

Jeg har alltid sagt at storbyferier ikke er noe for meg. Jeg foretrekker heller 2 uker i syden enn 4 dager i en bråkete og masete by. Og nå har jeg fått det ordentlig bekreftet at det skal mye til for at noen skal klare å få med meg på en storbyferie igjen! Det er alt for mye mennesker, og bråk hele tiden. Og det værste av alt er blikøene. Man sitter 15 minutter i kø foran hvert lyskryss. Det tar himla lang tid.

Men jeg skal ikke bare klage da. Det var utrolig koselig å være på en liten ferie med familien. Jeg spiste masse god mat. Haha, jeg som hadde så lyst til å shoppe masse, kjøpte meg ingen ting. Men de har jo butikker her å, og har god tid på å handle.

Jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre resten av dag, men tror jeg og mama skal dra å hente skjørtet til skoleuniformen. Jeg må også kjøpe nye strømper, for de vi kjøpte forrige uke rekker meg bare til midt på leggen.

Hasta luego


 






1 kommentar:

  1. Moro at du fikk med deg en demonstrasjon :) Synes du bør finne ut mer om den og fortelle oss. Hør med engelsklæreren din, hun vet sikkert hva det handlet om.

    SvarSlett