lørdag 18. januar 2014

Lang natt

Heia! Nå er klokka halv 1 og jeg våknet for en halv time siden. Natten var lang og slitsom...

Først starta det med at jeg ikke fikk til å sove. Jeg startet å prøve klokka 23, men sovna ikke før halv 1. Og når jeg først sovna sov jeg veldig dårlig. Fikk myggstikk på hendene så det klødde. Halv 3 våknet jeg fordi det klødde så mye. Jeg slo på vifta i troen om at det kanskje kunne blåse vekk den eventuelle myggen som fortsatt føly rundt hodet på meg. 5 minutter seinere hører jeg mama stønne ute i gangen og at hun prata med Paco. Paco banka på døra mi og spurte om jeg kunne legge meg på rommet til mama med Ximena for de måtte dra til legen for mama var dårlig. Jeg la meg med Ximena, men klarte ikke å sovne før rundt en halv time for mama var fortsatt nede og stønna så fælt.

Jeg sovna når de dro, men våkna igjen klokka 5 av at Ximena sutra. Hun ville ha mama Olga, men hun var jo ikke her. Og hun ville aboslutt ikke sove igjen. Så jeg gikk å bærte på hun rundt i gangen en stund før hun ville ned i stua. Vi satte oss i mørket og jeg sang det jeg husket av norske nattasanger. Hun ble stille en god stund, så jeg trodde at hun sovna, men nei da. På'n igjen! Jeg kjente at jeg ble våt i fanget, og da hadde hun tisset gjennom bleia si og på fanget mitt. Da var det opp å skifte bleie på hun, så måtte jeg også skifte klær.

Etter det tok jeg hun med inn på rommet til mama igjen for å prøve å få hun til å sove. Jeg la hun ned, men hun bare satte seg opp igjen og sippa. Jeg la meg ved siden av henne og lekte at jeg sov, men det hjalp ikke. Jeg var så trøtt og lei at jeg begynte å snakke norsk til henne. Og da ble hun helt stille og satt å så på meg. Etter hvert la hun seg ned og rundt halv 7 sovna hun. Like etterpå kom mama og Paco hjem igjen, men jeg var for trøtt til å bytte seng så jeg sovna jeg og.

Klokka 8 våkna Ximena igjen og var klar for å stå opp. Jeg var ikke klar i det hele tatt. Heldigvis, som de morgen menneskene meksikanerne er, var familien allerede våken så mama kom å henta Ximena, mens jeg fikk fortsette å sove.

Nå er jeg uthvilt og føler meg bra! Alt er bra igjen med mama i følge henne, så det er bra. Nå skal jeg vaske klær og deretter dusje, så får jeg se hva som skjer utover ettermiddagen.

Ha en fin lørsdagskveld alle sammen :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar