torsdag 2. januar 2014

Nyttårsaften

Heisann! Nå er endelig 2014 her! 

På nyttårsaften var jeg hjemme alene nesten hele dagen. Mama og papa var ute å gjorde noen greier, så jeg slappet av og bare tok det med ro. Når de kom hjem i 4/5 tiden startet vi med å lage mat. Jeg hjalp til med å skrelle poteter, skrelle og skjære opp epler, hakke ost og dele moreller. Maten luktet så godt og jeg hadde ikke spist siden 9 på morningen, så jeg gledet meg masse til maten! 

Meg og mama med Sonja i bakgrunnen

Klokka 21 på kvelden kom Anel og familien, pluss Sonja med barna sine. 
Endelig skulle det bli mat tenkte jeg! Men neida, vi dro til tia Irma der det var fult hus. Og vi fikk servert taco. Taco på nyttårsaften!! Jeg skjønte ikke hvorfor vi hadde stått og laget den gode maten i flere timer, når vi skulle til henne å spise taco. Vel, jeg var kjempe sulten, så jeg spiste det med glede! 

Etter én time hos Irma, dro vi alle hjem til oss, for DA skulle vi spise den andre maten. Men da var jo ikke jeg sulten lenger og hadde ikke plass til mer mat... 

Klokka nærmet seg 00 og vi satt fortsatt inne og så på tv og pratet. "Skal vi ikke ut å sende opp raketter?" tenkte jeg. Nei, det skulle vi ikke. Vi satt fortsatt inne når klokka ble 00. Alle ga hverandre klem og sa Feliz año! og så var det over. 



Med abuelita. En utrolig fin og flott dame. Som har 8 eller 9 barn (husker ikke helt)

Egentlig skulle jeg ut med Anel. Vi skulle (som jeg har fortalt) til Samira, men Anel kunne ikke for hun måtte være med Ximena. Heldigvis hadde eg en backup plan! Jeg var invitert hjem til Manuel med noen av de andre utvekslingsstudentene, så da dro jeg til han i 1 tiden. 

Vi trodde det skulle være ordentlig fest med bare oss, men når jeg kom dit var jeg den første og da satt halve slekta hans der, haha. Det var litt flaut, for jeg kjenner ikke Manuel så godt, pluss at jeg ikke aner hvem noen av de i familien hans er. Heldigvis kom Elias ganske fort etter meg. Og deretter kom Alice med kjæresten, Martin, som var et år i Norge for 2 år siden. Rolf og Sergio kom også. Vi pratet og hadde det gøy frem til 4 da vi alle dro hjem! 


Det var egentlig en veeeeldig annerledes nyttårsaften enn det jeg er vant til... Men den var jo koselig :) 

Håper alle andre koste seg på nyttårsaften! Og at dere alle har en liten liste med nyttårsforsetter. Jeg har selv laget en, og lista kommer på bloggen seinere i dag! 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar